/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Windows 7
Fra : Dumstrei
Vist : 378 gange
38 point
Dato : 16-06-10 09:35

Hej alle sammen.

Jeg er lige nu i gang med at installere Windows 7 på min computer. Samtidig vil jeg gerne have formateret min hard disk, men jeg har ikke nogen recovery disk/partition på min computer.

Hvordan gør jeg så? Jeg kan jo ikke formatere hard disken når styresystemet ligger på det.

Hjælp mig!!

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 16-06-10 09:42

Det gør du under installationen (avanceret) sletter partition, og opretter den igen.

Kommentar
Fra : Dumstrei

Dato : 16-06-10 10:14

Nu spørg den hvor jeg vil installere det, og jeg kan kun vælge mit ene drev. Derudover er der ikke en knap der hedder advanceret her, så det bliver bare installeret direkte på.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 16-06-10 10:32

Du skal boote på DVDèn.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-06-10 18:46

Hvad har du liggende på din computer nu Vista eller windows 7
Hvad er det for en CD / DVD du har til at lægge ind.

Hvis du formaterer skal du bruge drivere bagefter..............har du dem.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-06-10 22:06

Citat
Jeg kan jo ikke formatere hard disken når styresystemet ligger på det.
jo gør som peet49 skriver, start computeren fra DVDen
[CITATeg har ikke nogen recovery disk/partition på min computer.][/CITAT] du har vel en CDeller diskette som flugte med da du købte computere, den skal du bruge til at installere bundkort drivere fra

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-06-10 14:16

Hopper fra............Spørgeren kunne nok have brugt lidt anvisning og ikke bare "start din comp med DVD"