/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Linksys WRT54G
Fra : freddiemercury
Vist : 759 gange
200 point
Dato : 15-06-10 21:49

hejsa
har vist pillet i min linksys opsætning, så nu kan jeg ikke komme ind mere
normalt logger jeg ind via 192.168.1.1 , men standard gateaway'en har ændret sig til
er der nogen der ved hvordan jeg laver den om til 192.168.1.1 igen ?

hvis jeg pinger 192.168.1.1 er der ingen svar, og pinger jeg 10.110.0.1 er der svar, altså hul igennem

please

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-06-10 21:52

Er du sikker på du er koblet på dit eget trådløse netværk?

Ellers må du bare ind og rette IP adresse range på routeren.

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 15-06-10 21:54

ja det er mit eget nætværk

hvordan retter jeg ip adressen ?

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 15-06-10 21:57

Hvis du kigger bapå, skulle der være en lille reset knap.

Tryk ind i ca. 30 sek og efter det skulle den være resat til det den var da du købte den..

Mvh Finn

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 15-06-10 21:59

altså når jeg sætter LAN stikket i pc'en, og skriver : ipconfig / all i dos'en

så hedder min standart gateaway nu 10.110.0.1 mod tidligere : 192.168.1.1

og det er 192.168.1.1 den skal hedde

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 15-06-10 22:02

har prøvet tidligere at resette, hvid du om LAN stikket skal ud af PC'en imens

eller skal den sidde i Link SYS'en ?

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 15-06-10 22:06

Citat
har vist pillet i min linksys opsætning,

Lav en systemgendannelse fra en dato før du fik problemet med Linksys.
Systemgendannelsen retter din opsætning til det der var på den gamle dato, og du kører hurtigt og smertefrit igen uden mere "Pilleri" med IP adresser m.m.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-06-10 22:14

det hjælper ikke og lave en systemgendanelse, det er jo routeren den er gal med.

Det er lige meget om der er lan stik i routeren, bare hold reset knappen inde i 10 sek.

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 15-06-10 22:20

nej systemgendannelse hjælper ikke, og reset hjælper heller ikke

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-06-10 22:22

så skal du logge ind på routeren og sætte den op selv med det rigtige IP range.

Skriv 10.110.0.1 i adresselinjen i Internet Explore og så mener jeg det er blanket brugernavn og admin som password.

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 15-06-10 22:24

Der hvor jeg så resetinfo'en stod der , vigtigt ! hold resetknappen indtrykket 30 sek. eller mere..

Mvh Finn

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-06-10 22:30

Der er to lidt forskellige måder, som du kan resette din router på.
1) Som forslået, at holde knappen inde i ca 30 sekunder.
2) Tag strømmen fra routeren, holde knappen inde i kort tid, inden du sætter strøm til den igen med knappen inde.

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 16-06-10 06:18

det har jeg også prøvet
men det burde vel heller ikke være routeren eller hvad ?

hvis jeg helt kobler ¨den trådløse linksys fra, og sætter LAN stikket direkte i pc'en, så er jeg på nettet, og der har jeg prøvet at gå ud i kommandopromt og skrive: ipconfig /all
så kan jeg se at standardgateaway er 10.110.0.1
jeg har efterfølgende ipconfig/release og ipconfig/renew men der sker intet

synes at kunne huske noget med at hvis lan stikket er sat i imens så går den ind og overtager !!!!!!

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 16-06-10 06:47

tror måske jeg har misfo¨rstået noget

er det routeren ( den som har direkte forbindelse med min udbyder) jeg skal resette , eller
er det linksys'en der skal resette

har kun prøvet linksys'en

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 200 point
Dato : 16-06-10 10:19

Du må have en router mere i dit netværk . Det er den som har taget over og tildeler adresse.

Det er formentlig en router, som er indbygget i dit adsl modem .

Jeg gætter på at problemet er opstået ved at du enten har byttet rundt på kabler, så din komputer ikke mere er direkte under linksys lokalnet, eller du har frakoblet linksys routerfunktion.

hvis du vil i forbindelse med din linksys kan du gøre således.

Sæt dropkablet fra komputeren direkte til linksys på lansiden. Fjern andre netkabler fra linksys.
Genstart komputeren så den automatisk tildeles lokaladresse fra linksys.

Check forinden at der ikke er indsat en fast adresse i computerens opsætning, men at den står til dynamisk tildeling.

Så skal det virke hvis du også har resat linksys. Der er et lille hul på bagsiden tildet brug.

Godkendelse af svar
Fra : freddiemercury

Dato : 17-06-10 06:42

Tak for svaret transor.

det kom til at virke på denne måde:

tidligere havde jeg fra udbyderen til switsbbox til linksys og videre rundt i huset, nu
har jeg sat linksysen til lige efter udbyderen, så får den nemlig tildelt den rigtige ip adresse.

tak til alle indslag