/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Afdragsfrihed som førstegangskøber
Fra : Graupner
Vist : 650 gange
50 point
Dato : 15-06-10 19:07

Hej alle sammen,

Er lige kommet hjem fra en tur i banken. Ville gerne have lånt penge til en lejlighed, men det kunne jeg desværre ikke. Grunden var, at de ikke laver Afdragsfrihed som førstegangskøber.

Det forstår jeg dog ikke, da jeg har flere venner som har fået det. Er det noget ganske nyt??

På forhånd tak,

Kenneth

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-06-10 19:12

Citat
Det forstår jeg dog ikke, da jeg har flere venner som har fået det. Er det noget ganske nyt??

Jeg tror du har misforstået beskeden......

Bankerne låner IKKE penge ud med mindre du har økonomi til at betale et lån med afdrag....

Derefter kan de lave det afdragsfrit....

er din økonomi så presset at du kun kan klare det med afdragsfri lån - siger de ganske enkelt NEJ....

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 15-06-10 19:17

Prøv et andet pengeinstitut -Det har jeg før hørt hjalp.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-06-10 19:23

Afdragsfrie lån er noget fanden har skabt, fordi folk oprettede sådan nogen lån og lagde deres budget efter det.
og når så der skulle betales afdrag, måtte de gå fra hus og hjem fordi der ikke var råd til at blive boende.

Her efter finanskrisen er det ikke blevet nemmere at låne, og der lånes sikkert ikke ud til noget hvor budgettet er lagt an på afdragsfrihed, og derudover kræves temmeligt mange penge til rådighed hver måned efter faste udgifter er betalt.

Seneste takster for absolut mindste rådighedsbeløb til privatforbrug om måneden :

Enlig 6.500
Par uden børn 9.500
Par med 1 barn 12.000
Par med 2 børn 14.000

Kommentar
Fra : Graupner

Dato : 15-06-10 19:36

Jeg er ansat i en Trainee-stilling de næste par år og som I er inde på, er budgettet lagt til afragsfrihed. Når jeg er færdig i Trainee-stillingen vil jeg få en markant lønstigning, men det låner bankerne nok ikke penge ud på.

Tak for hjælpen - hvordan skal jeg fordele point?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 15-06-10 19:49

Du vælger bare EEN - du kan ikke "fordele"

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 15-06-10 19:51

"Tak for hjælpen - hvordan skal jeg fordele point?"

Det kommer an på, hvis du er 110% sikker på, at boligpriserne stiger, skal du give points til rådet om at snakke med andre banker.

Hvis du er mere "kylling" skulle du måske give points til banken, der mener det er for risikabelt for banken at låne dig penge, fordi du risikerer at gå på røven, og banken risikerer ikke at få sine penge hjem.

Godkendelse af svar
Fra : Graupner

Dato : 15-06-10 20:02

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : Graupner

Dato : 15-06-10 20:03

Hahaha.. Vagnr - du har fat i den lange ende