/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Motoradvarselslampe lyser
Fra : bentedorrit
Vist : 4530 gange
100 point
Dato : 15-06-10 14:35

Hvad betyder det når motoradvarselslampen lyser under kørslen? (Bilen, som er en Hyundai Accent 1,5 fra år 2000, kører fint nok).

Har det noget med udstødningen at gøre? Hvis ja, hvormeget haster det så med at komme på værksted?Kan jeg evt. vente til jeg alligevel skal have lavet service?

Instruktionsbogen giver ikke mange oplysninger, derfor spørger jeg jer.

Kommentar
Fra : Nallatruk

Dato : 15-06-10 14:40

Motoradvarselslampens lys betyder normalt "Kør på værksted" det ville jeg gøre.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 15-06-10 15:31

Kurt Allan har ret, ryk direkte på værksted...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-06-10 18:13

Hvis det er olietrykslampen betyder det "stop motoren øjeblikkelig" check oliestanden og fyld på,hvis der mangler. Hvis der ikke mangler skal bilen på værksted uden brug af motoren.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 15-06-10 18:33

det er din motorstyring der har en fejl eller det kan være din lambdasonde der er brændt af. sonden kan du selv skifte, men motorstyringen kræver specialgrej.

Kommentar
Fra : rocoolsen

Dato : 15-06-10 19:20

Sæt klemme 15 til stel på dit OEBD stik, så vil den din motorlampe nok blinke 3128, som er Lambda fejl hvilket er normalt hvis din sonde er fra 2000.

Dette er dog kun et gæt der bygger på mine erfaringer.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 16-06-10 00:52

Er der ikke en anden lampe, der også lyser samtidig med en tillægsadvarsel? Det sker på min, men den er af et andet mærke,

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 18-06-10 18:29

Det kan være så meget, mere eller mindre alvorligt, og der er kun een rigtig løsning, som allerede beskrevet: På værksted og få en udlæsning og et tilbud på udbedring.
Vi kan gætte fra nu af, og en afbrændt lambdasonde kan bestemt tænkes, men det er og bliver gætteri.