/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
ZIBRO brænder/
Fra : DISKEN_revised
Vist : 1068 gange
100 point
Dato : 14-06-10 21:14

Har for 6 måneder siden købt en af disse
http://eshop.silvan.dk/webapp/wcs/stores/servlet/vare_Zibro-petroleumsovn_33937

Hver eneste gang jeg starter den op, og varmen endelig ? spreder LIDT hygge,
så får jeg (smerter) ved at trække vejret og hovedpine.

Og jeg går UD FRA, det ikke er varmen der virker sådan.
DA: jeg bare kunne starte brænde-ovnen op,

til større temperaturer end ? oven-nævnte kan komme/ nærme sig/ op på.

Jeg bruger GODKENDTE fyrings olier.

Nogen der kender til DET lille problem.

Når jeg slukker og lufter UD__IGEN
så er det som om hovedet klarer op ====
MEN da selve huset er utæt som en SI´´ = katte lemme og andre årsager
kan jeg STADIG ikke se mit problem, med udluftning/ luftfornyelse

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-06-10 21:16

Jow det problem kender jeg godt, det er petrolium' jeg ikke kan tåle

Du kan med fordel tænden den udenfor, og så tage den ind, efter et stykke tid, så er der ikke de gener... ligeledes skal du slukke den udenfor

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 14-06-10 23:44

OG HVAD? har det med MIT spørgsmål, at gøre
når DEN endelig varmer GODT,,,
Så kommer MIT problem__JO IGEN

Citat
SIDDER NU_ for åbne vinduer + døre, bare for at afprøve ? problemet IGEN

Og så er hovedpinen og luft-besvær, efter MAX 5 minutter.

Men MULIGVIS bare ? osen af/ fra samme.

Skal lige NÆVNE, at jeg for et år SIDEN FIK AT VIDE.
Af et eller andet KLOG hovede herinde, at man ikke skulle tage en gang
TØMNING af en Diesel-olie fra en tank, som røg direkte ned i lungerne
med opkastning til følge det RØG DIREKTE ned i lungerne, og derfor kunne jeg ikke stoppe (reaktionen)
VAND/ andet i lunger = UD MED SKIDTET

Der efter drak jeg en halv mælk, som der vist også BLEV kommenteret PÅ /
Og nu spørger jeg DESVÆRRE igen.........?
Kan det være en direkte følge af en anden skade/
som jeg ikke har fået ? ifølge andre herinde

Diesel olie er at___sammen ligne med alle andre PETRO produkter
Og giver samme skader...

Kan da godt komme med andre fine svar__på samme sprøgsmål
MEN__?
SKÆGT NOK!!
STÅR DER PÅ EN HVER TANK STATION,,,NOGET ANDET.

Som jeg først _ genser i dag = ved kontakt/ berøring INDTAGELSE..

Citat
Så, må jeg give andre RET, hvem ved HVAD/ WHAT69%

Nå_ men denne ryger sikkert til _
aner ikke hvad jeg snakker om

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 14-06-10 23:48

Ned efter mere OLIE_ den kan jeg SGU ikke engang selv FATTE..

SORRY

Tråden er OPLYST/ Opløst.....
Eller

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-06-10 23:50

Hva' er det du ikke forstår ved mit svar??

At du kan minimerer dine gener, hvis du stiller ovenen udenfor imens den varmer op??

Ligeledes skal du tage ovenen udenfor, når den skal slukkes

Du kunne jo prøve det inden du begynder at kritiserer igen

Kommentar
Fra : alka

Dato : 15-06-10 07:04

Hvad er "Jeg bruger GODKENDTE fyrings olier"? Er det Zibro'e egen petrolium du bruger DISKEN_revised? Hvis ikke det er det, så prøv det - alternativt den fra HN.

Det kunne måske også tænkes, at der er noget galt med ovnen - selv om den er ny. Den brænder måske forkert! Vi har to ovne - godt nok med lukket brænder og blæser, men en af vores venner har brugt den model i mange år med HN petrolium uden problemer.

Har du haft andre til at være i rummet, som får samme virkning? Hvis ikke de får det dårligt, så er det ikke ovnen, men dig "der fejler noget"

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 18-06-10 21:00

Citat
Hva' er det du ikke forstår ved mit svar??

At du kan minimerer dine gener, hvis du stiller ovenen udenfor imens den varmer op??

Ligeledes skal du tage ovenen udenfor, når den skal slukkes

Citat
Du kunne jo prøve det inden du begynder at kritiserer igen

Jeg kritiserer intet, men har det SGU sådan efter hånden
hver gang der kommer BARE lidt varme på.
Plus jeg ikke kan trække vejret/ uden lidt smerte =
selv med varme fra mit klima anlæg.
Så tvivler på det har noget? at gøre med op/ nedlukning´s gasser.
Jeg plejer at ELSKE disse former for? _ forurening = har jo benzin i blodet.
Tror nærmere det skal være en tur til Lægen.
Skægt nog har jeg ikke døjet med mine lunger i 15 år+
siden jeg flyttede på landet.

Men jeg kan stadig mærke en gang Diesel olie og dens følger.
Som jeg fik for et års. tid siden..

Citat
Hvad er "Jeg bruger GODKENDTE fyrings olier"? Er det Zibro'e egen petrolium du bruger DISKEN_revised? Hvis ikke det er det, så prøv det - alternativt den fra HN.

Bruger denne fra Aldi til 12.- og den skulle gerne være??? lige så ren som andre
fabrikater af samme type/ navn/ det kommer vist fra samme sted.
http://www.gratisimage.dk/image-00C6_4C1BC288.jpg
http://www.aldi.dk/SA_DK/index18.shtml

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 18-06-10 21:05

NB: kan lige nævne, at hele denne IS_vinter, har jeg ikke haft
en stue - TEMP*** på over 16* = grader.
Samt fugtighed og gennemtræk.
Dog kun dette år_ ellers plejer der at være over 24 til alle tider.

Men smutter nok? en tur omkring den KLOGE mand.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 18-06-10 22:11

Selvfølgelig skal du en tur til lægen, men prøv nu alligevel lige at tænde ovnen udenfor, og også slukke den der - bare som forsøg

Det hjalp for mig

Godkendelse af svar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 13-07-10 22:15

Tak for svaret Nordsted1.
FUGT OG TRÆK + de sædvanlige sygdomme
Men døjer mere idag/ forleden dag varme + fugt i luften..