/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Mp3 filer
Fra : hillersdal
Vist : 376 gange
40 point
Dato : 03-05-03 22:47

er det straffebart at downloade Mp3 filer til sin computer, uden at kopiér disse til disk. er der en tidsgrænse for hvor langt tid disse filer må ligge på computeren

Kommentar
Fra : Shit_Ass

Dato : 03-05-03 23:01

ja det er sfraffebart at download MP3, men jeg ved ikke hvad straffen er. og det er ikke nogen tidsgrænse fordi det er ulovligt. MEN!! ikke alle MP3 Filer er Straffebar eller ulovligt at download....

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 04-05-03 08:42

Alt hvad der er kopieringsrettigheder på. Det såkaldete copyright er ulovligt, og der er derfor straffebart. Bøden kan variere meget efter hvad man har af ulovlig musik. Som jeg sagde er staffen bøde, men advokatfirmaet som sørger for dette, har indført at nogle skal starte med en advarsel. Altså ingen straf i første omgang.
Der er ikke nogen tidsgrænse, og det kan være det samme om du ligger det på diske eller på harddisken. Det anbefales dog at du IKKE deler eller sælger ud af din musik, da det er sådan nogle APG (anti pirat gruppen) først og fremmest går efter. Du vil bare betegnes som en amatør-pirat, og derfor vil du muligvis aldrig komme til konflikt med dem. Forsigtighed er det vigtigste, og så ikke hente for meget. For din egen skyld og sikkerhed.
Håber du kan bruge det til noget.

Mvh.
elxx

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 40 point
Dato : 04-05-03 11:14

Sådan en omgang VRØVL! Det er da IKKE ulovligt at downloade MP3 filer. Der er da op til flere steder hvorfra man kan downloade lovlige og gratis MP3 filer, selv nogle kunstnere har dem liggende på deres hjemmeside som "reklame".
MP3 er bare et fil-format, men jeg indrømmer da også, at der ligger en hel del ulovligt MP3 på nettet, men dem kan du (som regel) kun hente via såkaldte pier to pier programmer, så som Kazaa osv.
Jeg har da f.eks lavet CD'er til bilen i MP3 format, da vi har en MP3 afspiller. På en CD kan du så selv blande ca. 200 numre. I kan læse om hvad der er lovligt vedrørende kopiering til/fra CD på http://www.kandu.dk/dk/tip/3454

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-05-03 11:21

NB: Skulle det så også være ulovligt at hente DOC-filer (Word dokumenter xxx.doc) hvis forsvaret har skrevet noget top hemmeligt, noget som ikke er lovlig læsning for enhver? Husk at MP3 kun er et filformat, selvfølgelig til musik, hvor et almindeligt CD filformat som fylder +/- 30MB kan "knuses" ned til at fylde +/- 4MB (noget hen a'la' WinZip). Selvfølgelig går det ud over kvaliteten, men jeg kan ikke høre den store forsk.

Godkendelse af svar
Fra : hillersdal

Dato : 04-05-03 20:59

Tak for svaret CLAN.

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 04-05-03 21:46

CLAN. Du kan ikke fatte hvad jeg skriver. Jeg skrev ikke at alle MP3'er var ulovlige. Magen til vrøvl har jeg aldrig hørt, og du er bare det rene p*s!

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 04-05-03 21:48

HA HA. CLAN er bare for dum. Han ved ikke hvad copyright er. HA HA HA. En idoit maaan. HA HA HI.... lol lol.... Det er bare for morsomt. AMATØR!

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 04-05-03 21:51

Svinet hedder altså Søren...

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 04-05-03 21:54

CLAN... Hvorfor gør dig selv til grin????

Kommentar
Fra : Shit_Ass

Dato : 04-05-03 21:55

JEG ER HELT ENIG MED ELXX!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det Passer ikke en skid DET CLAN (SØREN) siger at det der ikke er Ulovligt at Hente MP3. Jeg er Helt enig med ELXX........