/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Sporløs
Fra : olarsen
Vist : 648 gange
100 point
Dato : 13-06-10 19:22

Er der nogen her blandt KanDu'derne som har prøvet at efterlyse moderen til et adopteret barn? Helt specifikt er barnet adopteret fra Sri Lanka og kun moderen er kendt. Jeg har skrevet til et 'kontor' på Sri Lanka, som jeg troede var det rigtige, men de har ikke svaret tilbage.

HJÆLP

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-06-10 20:47

Du skal stå "ansigt til ansigt" - skriverier hjælper ikke.....

Derudover er det svært som "privatperson"....

Medier o.lign. bruger andre kanaler (som regel lokale) - det ser man bare ikke i udsendelser

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-06-10 21:38

Du kan skrive til de danske myndigheder, der kan ikke adopteres uden en godkendelse af den danske kommune (hvor forældrene boede) og et anerkendt adoptionebureau.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 14-06-10 10:56

granner01, . . . prøv lige at læse spørgsmålet inden du svarer

refi, har du erfaring med det og hvad gjorde du helt eksakt?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-06-10 11:22

Det kommer jo helt an på hvor "gammel" sagen er

Hvis du kun kender land og moderens navn er det næsten umuligt.
Det er jo langt fra alle i sådanne lande der overhovedet bliver registreret....

Annuller spørgsmålet
Fra : olarsen

Dato : 22-06-10 18:11

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål