/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
vedr dvb-t modtager til min bærbar,
Fra : miss_viking2000
Vist : 2230 gange
100 point
Dato : 12-06-10 17:22

Har lige købt en usb dvb-t modtager til min bærbarm office one,så jeg kan se og optage digitalt tv på min laptop,som er med windows 7,og dern er mere end stor nok til at kunne køre alt det forskellige, købte den i sep 09, den er til vista, 7, linux og xp, kræver 512 ram, 1.70 GHz cpu, VGA kort med 32 MB hukommelse, USB 2.0 port, der er antenne med, men kan også sætte mit antenne stik i. Kan finde 7 radiokannaler, men ikke nogen tv kanaler når jeg søger med den antenne der ermed, har prøvet at sætte min antennestik til fra min antenneudbyder, men kan stadig intet finde, og kan heller ikke finde dab radio på den.Har installeret driver, presto PVR, samt blazemagic som der er på cd-rom som var med, har bare ikke reg. mig med blazemagic endnu, da jeg forstår det kun er til at optage, redigere, billeder og video med, så efter manual skulle det være rigtigt, men kan ikke få det til at fungere, er der nogen der kan hjælpe mig ? min nabo har også købt en, men hun har kun de 512 ram på sin, og hun har xp på sin, så hendes er nok forlille til at kunne køre det eller hvad ? vi fandt kun 2 radio kannaler på hendes..tænkte om hun kunne bruge en anden gl maskine hun har, hvis den kun skal bruges til det, den har win 98, kunne evt ligge linux på den i stedet, hvis det skulle hjælpe, og er klar til at fjerne alt hvad der ikke er nødvendigt på hendes, hvis det er det der skal til på hendes.PLEASE HJÆLP MIG

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-06-10 18:25

Citat
Har lige købt en usb dvb-t modtager

Hvilken ???

Citat
men kan også sætte mit antenne stik i.
har prøvet at sætte min antennestik til fra min antenneudbyder, men kan stadig intet finde

Nej det er klart - for det kræver DVB-c (når det er kabeltv)

Prøv at tage den med udenfor - hjælper det er der dårlig modtagelse med den antenne (huset for godt afskærmet)

Hjælper det IKKE - få den byttet.... - har set flere af dem virke udmærket på en OneNote

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 12-06-10 21:14

prøv at slette installationen og begynd forfra. det måtte jeg gøre med min hauppauge og derefter virkede den som den skulle.

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 12-06-10 21:31

Et lille sidespørgsmål, kan du se tv-kortet i Windows MediaCenter? jeg kan nemlig ikke blive klog på om Mediacenteret i win7 understøtter alle tv-kort.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-06-10 21:34

Som allerede nævnt, er din antenneudbyder ude med et DVB-C signal, så det vil din modtager ikke kunne håndtere.
Den strikkepind som er med til din modtager, er der kun for at se smart ud. Den du'er kn hvis du befinder dig i nærheden af en sendemast.
Effekten på det digitale signal, er væsentligt nedsat, i forhold til det gamle analoge. Det kræver derfor at du har en ordentlig antenne, rettet mod masten, hvis du bor for langt væk.
Så det med at digital signalet skulle være bedre, er en sandhed med kraftige motifikationer, som rigtig mange mennesker har lade sig narre af.

Hvor langt væk bor du fra den nærmeste mast?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-06-10 21:41

Prøv at se dækningskortet i fanen indendørs som er typisk for dit modtagerforhold med en strikkepind.
http://www.dr.dk/php/drmu/kortoverlay/danmarks_radio/html/
og så er det ikke givet at signalet erlige så godt, da der er forhold som kan spille ind med placering af antenne og den omkringliggende bebyggelse. Så tag alt i betragtning.

Kommentar
Fra : miss_viking2000

Dato : 13-06-10 12:28

tak for jeres svar, ved ikke rigtig hvem jeg skal give point, har to at vælge imellem, tænker over det