/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Triptæller og km.tæller virker ikke.
Fra : kharboe
Vist : 765 gange
45 point
Dato : 11-06-10 21:15

Har lige anskaffet mig en nysynet golf2 1,6 rf fra 88.

Min triptæller, samt km. tæller reagerer ikke. Alt andet såsom hastighed, ur, olielamper mm virker fint.

Har tjekket stikkene på elektronikboksen og de ser fine ud.

Nogle ideer til at løse problemet?

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : rocoolsen

Dato : 11-06-10 21:29

Da det er mekanisk speedometer kan det kun være snekken eller en af tromlerne der har sat sig. Er ret nemt at reparere.

Det er tit tælleværket står stille efter at nogen har skruet km-tæller tilbage og ikke samlet korrekt.

Kommentar
Fra : kharboe

Dato : 11-06-10 22:46

Også min tanke der var fusket lidt. Men hvordan fikser os dødelige det? Kan ikke lige finde et link på nettet.

Tager gerne med links...

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 12-06-10 01:23

Måske kan du se, om der er snydt med tælleren her:
http://www.bilviden.dk/bilviden/esyn/search.aspx

Kommentar
Fra : iccy99nn

Dato : 12-06-10 10:31

Hej kharboe.
Min tanke er enten er kabel knækket, eller drevet i gearkassen som er et plastdrev er slidt op og skal udskiftes, hvis det er drevet så kontroller farven på drevet da du så nemt får det rigtige igen., prøv at skrue kabel af ved gearkasse og dreje indvendig kabel med fingrene i begge retninger og få en anden person til at se om speedometernålen bevæger sig, hvis nålen rør sig er det uden tvivl dit drev i gearkassen.

Kommentar
Fra : iccy99nn

Dato : 12-06-10 10:53

Hej Kharboe.
Jeg har ikke læst dit spørgsmål korrekt. og giver dem der skriver at tællerdrevet er slidt eller manipuleret ret,
Hej fra Mig.

Accepteret svar
Fra : Cortina01

Modtaget 45 point
Dato : 12-06-10 19:04

Eller du køber et tilsvarende speedometer hos en ophugger, med mulighed for reklamation hvis det ikke fungerer. Det er ikke den helt store ledvogtereksamen, at udskifte et mekanisk speedometer, og nok heller ikke dyrere end, at købe "stumper" hos vw.

Kommentar
Fra : kharboe

Dato : 08-07-10 02:57

Købte et nyt. Min mekker kunne ikke fikse det.

Godkendelse af svar
Fra : kharboe

Dato : 08-07-10 02:57

Tak for svaret Cortina01.