/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Rensning af printerdyser
Fra : Asbjørn2
Vist : 3757 gange
100 point
Dato : 09-06-10 23:02

Jeg havde tidligere en HP-printer hvortil der var en "værktøjskasse", så man f.eks kunne udskrive en testside, eller rense printerpatronens dyser hvis der var striber i. Denne funktion brugte jeg ofte når jeg havde opfyldt printerpatroner.
I dag har jeg en Brother DCP-585CW printer, og jeg har lige udskiftet alle 4 farvepatroner, men kan ikke få gang i den gule. Jeg vil derfor gerne køre et renseprogram for printerhovedet, men kan ikke finde noget/eller hvor det evt ligger.
Er der nogle der kan hjælpe ??
Hvis ja, så vil jeg gerne have hele stien opgivet til programmet eller "værktøjskassen".

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 100 point
Dato : 10-06-10 02:11

På vores Brother DCP-375CW gør man det op selve printeren. Den har en knap mærket "ink management", når man trykker på den, kan man finde et punkt der hedder rensning ved at trykke på + og - knapperne.

Måske er det det samme på din?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-06-10 20:56

Din gule farvepatron har sikkert været kørt helt tom, herved er der kommet luft i dysserne, og som bekendt er luft farveløs!
Når dysserne forsøger at pumpe blæk ud, så kan det ikke presse luften ud, da luft kan komprimeres mere end vædske.
Hvis du har en pipette, så prøv at pumpe lidt luft ned i farvepatronen, så der opstår et overtryk. Herved presses farven ud gennem dysserne.

Hvis du forsøger for længe med at få farven til selv at presse luften ud, risikere du at brænde dysserne af, dafarven samridig virker som kølemiddel.
Dyssernes pumper sidder i et magnetfelt, og da de er utrolig tynde, skal der ikke så meget til.

Godkendelse af svar
Fra : Asbjørn2

Dato : 11-06-10 01:27

Tak for svaret BertelBrander.
Citat
Måske er det det samme på din?

Ja, det var det netop, og ikke et software program som jeg troede (instruktionsbogen må ligge et "DÅRLIGT STED")
3 gange rensning og farven var nået "frem".
Den sad lige i øjet - endnu engang tak for hjælpen.
Godt vi har Kandu.dk