/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
sklerodermi
Fra : hovsada
Vist : 508 gange
100 point
Dato : 08-06-10 23:35

har en bekendt med denne sygdom- vil gerne hjælpe hende med oplysninger om erfaring / behandling...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-06-10 23:41
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-06-10 23:50

Citat
Ca. 1500 danskere har diagnosen Sklerodermi
taget herfra http://blog.rxnnow.dk/#category0 så du skal være heldig hvis der på kandu er brugere med oplysninger om erfaring/behandling.

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 08-06-10 23:50

jeg kan osse selv søge på nettet under denne sygdom- men jeg søger erfaringer her på kandu

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-06-10 01:02

Jeg har haft familie med den bindevævssygdom.

Hvilken en af typerne af sklerodermi drejer det sig om?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-06-10 01:12

Man kan ikke behandle for selve sygdommen, men kun symptombehandle mod visse komplikationer.

Nogen af dem ses kun ved den ene sklerodermitype og er den der giver skader og symptomer fra organerne, nyrer og lunger især

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 09-06-10 08:38

jeg har læst om sygdommen på nettet, talt meget med personen, så det er ikke oplysninger om sygdommens komplkationer jeg søger.Det er tilsyneladende ikke indre organer der er angrebet, men synligt og usynligt bindevæv. Hun bliver behandlet, men sygdommen forværres kraftigt, er smertefuld og lægerne virker ret magtesløse.
Håbede måske med mit spørgsmål, at få kontakt til nogen, der evt. kender erfaringer med alternativ behandling eller smertelindring. HUn har kontakt til andre med sygdommen, men her er der ikke hjælp at hente .

Kommentar
Fra : cjuul

Dato : 09-06-10 10:55

http://www.dsgnet.dk/Sites/artsym/sklerodermi.asp
Se og læs her.
Der kan komme andre forandringer med tiden og de indre organer KAN resikerer at blive angrebet seln om de ikke er det nu.

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 09-06-10 11:18

cjuul ---det var ikke en "side" jeg havde læst før er allerede printet ud - tak

jeg havde selv tænkt på Noni-juicen , men endnu ikke fået nærmere undersøgt !

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-06-10 12:13

Den side står ellers som 3. link i den google søgning jeg lagde til dig her http://www.kandu.dk/spg147990.aspx#1703788 - der er sikkert mange sider du ikke har læst endnu, men prøv dog at kig på linkene ellers finder du ikke ud af meget da sygdommen er så sjælden som jeg skrev her http://www.kandu.dk/spg147990.aspx#1703798