/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Myggestik og akupunktur
Fra : borgfrue
Vist : 2063 gange
14 point
Dato : 03-05-03 16:46

Jeg har hørt at der er muligt at forebygge myggestik med akupunktur. Er der nogen der har erfaring med det?

Kommentar
Fra : mango

Dato : 04-05-03 11:33

Det kunne jeg ikke forestille mig, at det kunne. Myggene tiltrækkes jo af vores kropslugt og hvis man sveder meget, vil man jo unægteligt tiltrække myggene. Det var ihvertilfælde mit bud.
Venligst
Mango

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 04-05-03 12:47

tror du ikke du forveksler det med at et prik fra en akupunkturnål kan føles som et myggestik?

Accepteret svar
Fra : akupunktoeren

Modtaget 14 point
Dato : 04-05-03 18:49

Ja, det kan man!

Jeg er ved at tage uddannelse som akupunktør, derfor er jeg netop løbet over dette spørgsmål. Det er højaktuelt for det er snart myggesæson. Jeg ved at Akupunkturklinikken i Rødekro (center of chinise medicine) Ålborg akupunkturklinik og Bogø Akupunkturklinik udfører denne, forresten meget simple, behandling. Om der er nogle akupunktører nærmere dig, der også kan,det ved jeg ikke, men her er i hvert fald 3 jævnt fordelt over landet. Du kan kigge på aku-net.dk Det er praktiserende akupunktøres hjemmeside. Så er det bare at henvende dig.

Jeg kunne godt tænke mig, at vide hvordna du overhovedet er kommet på det med myg og akupunktur. Men det virker altså. Med 95% sikkerhed.

Held og lykke
Gitte

Kommentar
Fra : borgfrue

Dato : 04-05-03 18:54

Tak for svaret -
Jeg hørte det fra en kollega, hvis svigerinde har fået en sådan behandling. Jeg står bare lidt tvivlende over for "den slags" Men det er nok alligevel værd at prøve. Jeg svulmer op som en ballon, så...
Tak for svarene.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 04-05-03 21:44

borgfrue...når du er tilfreds med et svar, skal du trykke på "accepter som svar" over den kommentar, du synes bedst om. Så lukkes spørgsmålet, og besvareren får sine velfortjente points! (i dette tilfælde "akupuntoeren").
Christina

Kommentar
Fra : mango

Dato : 04-05-03 23:17

Hej Gitte
Synes det lyder interessant, kunne du fortælle mig hvordan det virker? Jeg er selv uddannet zoneterapeut, så jeg er da hamrende nysgerrig. Som du måske kunne læse mellem linierne, var jeg ikke HELT afvisende...jeg er overbevist om at der er en grund til at nogen får flere myggestik end andre...men det er en helt anden historie, som jeg ikke orker at forklare her
Mange seriøse hilsner
Sus

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 04-05-03 23:20

sus..så start lige en tråd i smalltalk..jeg er en af dem der ALTID bliver ædt!!!!!!!!!

Godkendelse af svar
Fra : borgfrue

Dato : 05-05-03 16:38

Tak for svaret akupunktoeren.
Jeg kigger ind hos praktiserende akupunktører.

Kommentar
Fra : akupunktoeren

Dato : 05-05-03 16:43

Smalltalk... jeg prøver om jeg kan finde det

Gitte