/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ribbe mp3 lybog
Fra : skolen2400
Vist : 2562 gange
500 point
Dato : 08-06-10 21:18

er der nogen der kan hjælpe mig med at rippe en mp3 lydbog fra bibliotek
så jeg kan overføre til mp3 afsp. jeg kankun på nettet finde hvordan man downloader fra bibliotek.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-06-10 21:31

Lydbogen er sikkert kopi beskyttet og så må du ikke rippe den og vi må ikke hjælpen med ulovligheder, du kan rippe med de sædvanlige programmer Windows Media player og andre hvis der ikke er kopi beskyttelse på

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-06-10 21:56

Nå ja så siden det er dig, det er vel ikke ulovligt at fortælle du sagtens kan bryde den kopi beskyttelse, men det er ulovligt hvis du gør det, programmet her kan det ved jeg
http://drm-removal.com/

Kommentar
Fra : skolen2400

Dato : 09-06-10 00:33

det er ikke ulovligt at ribbe en mp3 lydbog fra biblioteket,det er jo meningen med at låne en bog at man vil høre den,man kan sagtens ribbe den ved at tage et afsnit af gangen,men man må da kunne tage hele cd på en gang

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-06-10 06:20

Ja det kan du sagtens, afspil CDen med Windows Media player.
Først indstiller du playeren ved klikke på Funktioner og på Indstillinger, klik på fanebladet Kopiere musik fra Cd (rip) der indstiller du hvor du vil gemme det færdige resultat og i hvilken kvalitet, under Format indstiller du fil formatet wma - mp3 - wav, så starter du afspilning og klikker på Kopier fra CD (rip) på menu bjælken øverst i playeren og starter ripperen

Kommentar
Fra : skolen2400

Dato : 09-06-10 10:41

hej o.v.n.
tak for svaret men den fremgangsmåde du beskriver virker kun når jeg låner en lydbog med 6-7 cd
jeg kan sagtens få afsnittene frem på pc men kan ikke kopiere dem,kun hvis jeg højreklikker en linie af gangen hvor der står send til,men der er 192 linier

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-06-10 10:55

Citat
det er ikke ulovligt at ribbe en mp3 lydbog fra biblioteket

Det er da noget du tror....

Jo - Det ER ulovligt.....

At det ikke er umuligt er så en anden historie

Jeg vil endda vove påstanden at der står på den, den ikke må kopieres....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-06-10 15:54

Jeg tror også at dit besvær skyldes at filerne er kopi beskyttede, prøv at lægge en af dine musik CDer i drevet og forsøg så at rippe den med min vejledning, hvis det lykkes så er det en kopi beskyttelse (DRM) du er stød på
Brænder programmer som Nero kan også rippe CDer + et utal af andre programmer, men næsten ingen af dem kan ikke rippe CDer med DRM beskyttelse.
Programmet som er i mit andet indlæg kan tricket men det er ulovligt

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 09-06-10 20:09
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-06-10 20:19

Det hjælper altså ikke at forøge point, dit projekt med at rippe en biblioteks CD bliver ikke mere lovlig af det eller nemmere at rippe, svaret har du fået: Du skal bruge et program som kan fjerne DRM beskyttelsen og det er ulovligt

Kommentar
Fra : skolen2400

Dato : 10-06-10 09:02

tak for alle svarene det rigtige svar fik jeg fra biblioteksvagten,så det kan altså lade sig gøre uden at bryde loven.
mvh.skolen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-06-10 09:36

Så bedes du da skrive svaret, så vi kan se hvordan man "bryder" loven UDEN at bryde den

Kommentar
Fra : skolen2400

Dato : 12-06-10 19:44

svar til refi
på den mp3 lydbog som jeg har lånt på biblioteket står der :lydbøger på mp3 kan afspilles på de fleste nyere musikanlæg og lign.de kan overføres til ipod mp3 afsp.og andre mobile afsp.
som du ser er det ikke forbudt at rippe dem.
skolen2400

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-06-10 19:49

Så er det jo spændende hvornår den udløber

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-06-10 20:00

Du har stillet spørgsmålet forkert så, det du skal er at synkronisere med den mp3 afspiller, sikkert også det svar du fik i biblioteks vagten.
Du skal ikke rippe lydbogen, der tror jeg stadig på at der er en spærring

Kommentar
Fra : skolen2400

Dato : 12-06-10 20:56

hej o.v.n
jeg kan ikke syncronisere den mp3 lydbog jeg har lånt uden at rippe først,jeg fikk at vide af biblioteksvagten at jeg skulle v.klikke på øverste linie og trykke shiftknappen nede samt det samme på sidste linie,så virker det så er det bare at h.kliike på musen under send til mp3 afsp.ogdet virker.
tak for svarene.slutter tråden her
mvh skolen2400