/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
streaming tv over internettet - hvordan?
Fra : crayzee
Vist : 431 gange
100 point
Dato : 08-06-10 20:58

Hej.

jeg har en dvb-t tuner som jeg har sat til mit antennekabel derhjemme, så jeg får alle de kanaler jeg har, på computeren men, mit spørgsmål er så om jeg kan streame de kanaler så jeg kan tilgå dem via min bærbar computer uanset sted, bare der er internet ? nogen der ved hvilket program jeg skal bruge

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-06-10 21:28

DR kan du streame med 5 kanaler, men ikke TV2, de sender kun småbidder ud, som du skal hente ned, før du kan se dem.
Der findes flere udenlandske, som kan streames,medens andre skal hentes ned som en fil.
http://fri-tv.dk/update.html http://wwitv.com/portal.htm

Iøvrigt kan du streame radio fra hele verdenen på www.radioroku.com hvor du først vælger det land du vil høre, herefter kan du ud fra den aktuelle liste over stationer, høre radioudsendelser online.

Fælles for begge typer at streaming, erat disse udsendelser er tidsforskudt med 1-2 sekunder, da signalet har været ude i den store geografi, før det kommer hjem på putten!

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 08-06-10 22:02

du kan købe en dvbt tuner. så kan du se de kanaler som du kan se på digitalbox derhjemme. husk at det skal være en mpeg4.
jeg kan anbefale en hauppauge.