/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Maling af Scooter/knallert!
Fra : Fanten
Vist : 1517 gange
25 point
Dato : 07-06-10 15:37

Jeg står nu og får gevaldig lyst til at male min scooter! Kun lige yderskjoldende til at starte med. Nogen der kan hjælpe med hvad jeg egentlig skal gøre, og hvilket maling jeg skal bruge?
Og er der nogen der kan hjælpe med noget spartel eventuelt? Skjoldende har en masse huller, da den har været nede på jorden et par gange. Hvilket, og hvor meget skal jeg bruge?

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-06-10 15:39

Citat
Nogen der kan hjælpe med hvad jeg egentlig skal gøre

Købe noget maling...

Kommentar
Fra : Fanten

Dato : 07-06-10 15:47

Kunne da være en god start, men jeg ved faktisk ikke hvilket maling jeg skal bruge

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-06-10 15:49

Du skal bruge Motip plastgrunder

Kommentar
Fra : JeppeNeos

Dato : 07-06-10 15:54

det skal være sort eller hvid plasticgrunder afhænging af farven den skal væreog for guds skyld endelig køb en maling med næsten maksimum elastik i så malingen ikke flækker når plastic gir sig.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-06-10 15:59

Resultatet afhænger 100% af forarbejdet, ellers bliver det som sminke der skyller af i regnvejr.

Bulerne f.eks skal inden opfyldning slibes ned til hvor beskyttelsen er fast og ikke krakeleret, ellers danner det grobund for rust.

Smut ind hos den lokale farvepusher og få en ordentlig vejledning, og helst af den "gamle" indehaver, ikke en nyansat.

Kommentar
Fra : Fanten

Dato : 07-06-10 16:03

har læst lidt på det, og skal have noget hvid plasticgrunder så! Den skal være rød, gerne skindende.

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 25 point
Dato : 07-06-10 16:58

http://www.thansen.dk/products.asp?c=2598274332&n=1685912821

Her har du alt det du skal bruge. Vigtig med grunder til plastik og vigtig at overholde tørretider mv.

Yderligere en ide, kunne være at lave en skabelon, så du også får dit eget logo i en anden farve.

Kommentar
Fra : Fanten

Dato : 07-06-10 17:17

Smuller, det ser jo fantastisk ud!

De ting jeg fandt i en god guide, så må jeg jo bare gå i gang! Og overvejer da også at få lavet nogle stjerner i en anden farve (eventuelt hvid) på siden! Tak endnu en gang

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 08-06-10 12:01

Du kan også finde en guide til hvordan det kan gøres her:
http://www.scootzone.dk/guides/spraymaling.html

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 08-06-10 17:13

Fanten får ikke mail når spørgsmålet er afsluttet, så skriv til ham/hende direkte på PM

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 08-06-10 19:56

Tak for tippet smuller54 .