/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Erfaring med Nicorette og Nicotinell pla
Fra : executor
Vist : 5554 gange
50 point
Dato : 07-06-10 08:38

Jeg søger erfaring med Nicorette og Nicotinell plaster da jeg overvejer at begynde mit rygestop på den måde

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 07-06-10 08:40
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-06-10 08:43

Velkommen i klubbe... du har taget det første trin

Jeg har siden april været på plaster og plasticsmøger med nicokin i... og det hjælper

Der er bare to ulemper (for mig) plasteret klø'r og mange gange kommer jeg til at hoste af den plasticsmøg, selv om jeg ikke inhalerer.... plastiksmøgen har ydermere en ulempe, ... den kan ikke bruges imens man tager en kop kaffe, for den virker i mundhulen efter ca 20 min, og skal ikke "fortyndes" af kaffen,. men den er god at have i hånden, hvis man lige trænger til et sug, eller bare for at have noget i hånden (vanen)

Og så er der prisen.... ved godt at man ikke skal se på den på den måde... men de rygestopmidler er fadme dyrere end at ryge - i mit tilfælde -

Held og lykke med stoppet

Kommentar
Fra : Hopenhagen

Dato : 07-06-10 08:54

Jeg har kun prøvet nikotin inhallator, men de virker rigtig godt og effektivt, hvis man bruger dem rigtigt.
Fo det første skal man ikke bare gå og småsuge hele tiden. Eller jo det skal man da, men man skal også huske at suge MEGET kraftigt op til flere gange dagligt, så man nærmest lammer halsen og bliver nikontin høj Med andre ord, så kan man suge så kraftigt i den at man ikke har lyst til at ryge.
Den teknik har jeg ikke oplevet andre bruge og så meget og voldsomt er det heller ikke, selvom mit udtryk med at lamme halsen lyder voldsomt
Det er kun for at få et kick og det er blot en smule mere nikotin på en gang og langt sundere end smøger. Ja nikontin er jo gift, men det er ikke nikotinen der gør smøgerne usunde.
Jeg har gået i byen og har drukket mig meget fuld, men inhallatoren på mig og når jeg fik lyst til at ryge, så fik den en god tur og lysten forsvandt øjeblikkeligt.
Så den er god også at have med. Det hele koster jo penge, men de er jo tjent ind på et længere og billigere liv uden smøger.
Man er lykkeligere som ikke ryger end som ryger... tro mig.

Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-06-10 09:00

Alle de rygestopmidler folk køber i dyre domme og gør sig afhængig af i stedet for tobak, det er kun en sutteklud for at dække over det egentlige problem, nemlig at det udelukkende er vanens magt, folks viljestyrke og tankegang, der afgør om de fortsat ryger eller ikke.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-06-10 09:02

executor, du får lige et link, så du ved hvilken plastismøg jeg snakker om

http://www.nicorette.dk/Vores-produkter/Inhalator.aspx?gclid=CP758t60jaICFUkrDgodkX23UA

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-06-10 09:05

Kan da godt være det er en sutteklud, men jeg kender flere hvor det vitterligt har hjulpet at nedtrappe før det endelige stop

En anden god ting ved nedtrapningen - for mig - jeg kan mærke jeg får det bedre, ergo er det nemmere at motionerer, og ikke tage så mange kg på

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-06-10 09:29

Jeg overvejede også at starte mit rygestop på den måde, men efter at ha' læst om evt. afhængighed droppede jeg at bruge rygestops midler.

Så det blev en kold tyrker, og pt. har der ingen tilbagefald været efter 14 måneder.

Stadigvæk savner jeg mine smøger, jeg røg 40+, men jeg tror at jeg vil være i stand til at holde rygestoppet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-06-10 09:35

Stort tillykke BentJuul, hvor er det flot

Med plasteret trapper man ned i styrken, så jeg ved ikke hvor afhængig man så er, jeg er nu godt tilfreds med min plastiksmøg, men det er ikke altid jeg har skiftet proppen, men så er det ikke så "tomt"

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-06-10 16:22

Jeg holdt op med at ryge for over 1½ år siden, og det eneste jeg brugte var plaster. Plastcigaretter og tyggegummi forlænger afhængighedsperioden og det havde jeg ikke lyst til.

Det vigtigste ved rygestop er at ændre vaner. De vaner du har når du ryger skal du se at komme af med og så skalbe nye vaner. Drik kaffen et andet sted og den sværeste cigaret at komme af med er efter maden, så der skal du straks give dig til at arbejde. Så vil du opdage at det er nemmere at holde op.

Og held og lykke med det, bare fortæl hvordan det går, så skal vi nok bakke dig op.

Og en hilsen til Nordsted som forsøger at holde op. Hold ud.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-06-10 18:25

Tak skal du ha' Nordsted1, som granner01 skriver, så er det med finde nye vaner

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-06-10 18:29

BentJuul Hvor er det flot klaret, selvfølgelig holder du rygestoppet.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 07-06-10 19:39

Vil lige blande mig i debatten.

Jeg har været på en kur, som ikke giver ny nikotin, men afvænner på en anden facon. Den kræver recept.

Det hedder champix og består af piller, som ikke indeholder nikotin, men som tager trangen til nikotin. Den efterligner nikotinens virkning .Den tager 3 mdr.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-06-10 20:34

Der er flere andre som bor her som har taget den samme kur og de er røgfri endnu, men et par stykker fik ondt i maven af dem.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-06-10 23:00

Citat
Det hedder champix og består af piller, som ikke indeholder nikotin,

Ja, og det er det rene gift og rigtig mange får alvorlige bivirkninger af det...

Citat
Bivirkninger

Dette lægemiddel har skærpet indberetningspligt. Alle eventuelle bivirkninger ved brugen skal derfor indberettes til Lægemiddelstyrelsen.

Meget
almindelige
(> 10%) Kvalme.
Hovedpine, søvnløshed, abnorme drømme.
Almindelige
(1-10%) Træthed, øget appetit.
Smagsforstyrrelser, mundtørhed, opkastning, obstipation, diarré, flatulens.
Somnolens, svimmelhed.
Ikke
almindelige
(0,1-1%) Hæmatemese, leverpåvirkning.
Arterieflimren, brystsmerter, ekg-forandringer.
Trombocytopeni.
Panikanfald, humørforstyrrelser, koordinationsbesvær, letargi, talebesvær.
Hudkløe.
Seksuelle forstyrrelser, vandladningsbesvær.
Synsforstyrrelser, tinnitus.

Efter markedsføring er der fremkommet rapporter om depression, selvmordstanker og selvmordsforsøg under anvendelse af vareniclin både under fortsat rygning og rygeophør. En kasusal sammenhæng med vareniclin er uafklaret, men patienterne bør oplyses om ovennævnte og forholdregler ved opståen af disse symptomer.
Rygeophør kan i sig selv give anledning til en række symptomer, og det kan være vanskeligt at skelne mellem disse symptomer og bivirkninger af behandlingen

http://www.medicin.dk/(0ynfnq2qzwvvskze4mojrl45)/Show.aspx?olddocid=frameset&olddocid=frameset&docid=defaultpage

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-06-10 23:04

Jeg har som smuller54 også hørt om flere der med held har kunne fuldfører et rygestop ved hjælp af de piller

og så ville jeg også hæfte mig ved dette

Citat
Rygeophør kan i sig selv give anledning til en række symptomer, og det kan være vanskeligt at skelne mellem disse symptomer og bivirkninger af behandlingen

Men jeg har det nu godt nok med mit plaster og plasticsmøg

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-06-10 23:05

Kvalme og dirré.... så tager man da i det mindste ikke på ved et rygestop