/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Norge - camping
Fra : FrejaFlop
Vist : 539 gange
50 point
Dato : 06-06-10 22:00

Er der nogen der har et godt huskeråd ang. campering i Norge ?

Jeg har ikke været i Norge før og vil blot høre om der er noget jeg skal være særlig opmærksom på. Man køber vel et campingpas når man når frem?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-06-10 22:02

Du kan også købe passet hjemmefra -- på et turistkontor --

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-06-10 22:04

Der står også noget om camping i Norge her, --- men nu ved jeg jo ikke hvor du skal hen i Norge

http://dcu.dk/campisterimellem/showPost.asp?forumPostGuid=506402&submenuid=4728&menuid=4726&AreaGuid=2285

Du kan også selv søge videre på dcu-siden, ude til venstre er der en - søg - du kan bare ikke selv oprette spørgsmål, hvis du ikke er medlem af klubben

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-06-10 22:25
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-06-10 22:26
Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 07-06-10 01:14

Vi har camperet i Norge en gang for mange år siden, vi var måske mere end almindeligt uheldige med vejret. Det regnede ofte. Det var måske også fordi det mest var på vestkysten, der regner oftere der, end inde i landet.

Dengang lejede vi ofte hytter på campingpladserne, simpelthen fordi teltet og/eller soveposerne var våde. Efter en nat på i telt fulgte oftest en nat i hytte, så vi kunne få det hele tørt igen. Vi boede som regel kun én nat på en campingplads, inden vi rejste videre.

Men det var en FED ferie!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-06-10 04:52

Mange små private campingpladser i Norge interesserer sig ikke for campingpas.
Det er også almindeligt med små hytter til leje for en bagatel mere end en teltpladskoster.
det er ret simpelt indrettede hytter, men bedre end at slå telt op på en vd plads.

i perioder med meget høj vandstand i elvene, har vi oplevet pladser delvis under vand.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 07-06-10 11:44

En gang for mange år siden, højt oppe i det smukkeste land på jorden, landede vi på en campingplads, bevæbnet med alverdens udstyr - vi skulle sandelig ikke mangle noget.....

I kan roligt droppe alle former for lygter - der er lyst, hvis i er langt nok oppe !
- og fuglene pipper hele døgnet rundt og agurker købes i cm.......

JEG ELSKER DET LAND