/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Er det en 30 eller 45 knallert?
Fra : Fanten
Vist : 2366 gange
40 point
Dato : 06-06-10 20:14

Hejsa folkens. Jeg har en Derbi Atlantis stående, og den er kommet ud og køre igen. Den kan lige presses op på 80 kilometer i timen uden begrænsningerne.

Jeg vil bare spørge om det er en 30 eller 45 knallert, eller hvordan jeg muligvis kan finde ud af det? Jeg ved at den kan fås i både 45 og 30. Jeg har ingen anelse om det er en 45 eller 30, og jeg ved ikke hvilket år den er fra.

Nogen der kan hjælpe på en eller anden måde? Tak!

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 06-06-10 20:24

prøv at skrive de første 7 cifre i stelnummeret, måske står der der.

Kommentar
Fra : Fanten

Dato : 06-06-10 20:26

Har prøvet at finde ud af det ved hjælp af stelnummeret, men det virker ikke
YTHAL2A

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-06-10 20:30

Citat
Den kan lige presses op på 80 kilometer i timen uden begrænsningerne

Så sætter du bare dem på igen

Som den er nu er det jo ligegyldigt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-06-10 20:33

PS....

Hvis det er en 45er har du vel en registreringsattest...

Kommentar
Fra : Fanten

Dato : 06-06-10 20:44

Haha, det er jo faktisk rigtigt!

Men har et gammelt forsikringsbevis liggende, men der står intet om det. Stelnummeret findes åbenbart ikke (altså det der er oplyst)

Jeg ved bare, at en Derbi Atlantis fra 2006 er en 30-knallert, og en Derbi Atlantis fra 2007 er en 45-knallert. Og forsikringsbeviset trådte ikraft sidst i 2007, så jeg frygter lidt det værste Jeg har jo ikke B Kørekort.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-06-10 20:49

Det er egentlig ligegyldigt hvis ikke den er lovlig....

UDEN nummerplade må du alligevel KUN køre 30 (på cykelstien)

Kommentar
Fra : Fanten

Dato : 06-06-10 20:50

Haha ja, så må jeg jo bare bede til Gud om at jeg ikke lige ramler ind i Politiet :D

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 40 point
Dato : 06-06-10 21:23

Fra typegodkendelserne : http://www.fstyr.dk/koretojer/Typegodkendelser/Find%20typegodkendelse.aspx
Tegn nr. 6 er = 1 og angiver den maksimale hastighed = 45 km/t.
Tegn 6 i stelnummeret er 2 og angiver den maksimale hastighed = 30 km/t

Stelnummer : YTHAL2A

Så må det være en 30 km/t.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 07-06-10 05:15

65 treser

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 07-06-10 05:15

FUCK da tåber______

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 07-06-10 05:17

Citat
Derbi Atlantis

den må rende ALT hvad den KAN
søg PENSION/ rådgivning gennem veteran_KLUBBER

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 07-06-10 05:18

eller klumme/ krumme/ mælken

Godkendelse af svar
Fra : Fanten

Dato : 07-06-10 15:35

Tak for svaret scootergrisen, det synes jeg virker troværdigt nok Tak igen!