/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
tv..
Fra : Eschen
Vist : 435 gange
100 point
Dato : 06-06-10 16:45

Skal Dynamisk kontrast være stor elle lille ved køb af nyt TV..hvad er nr.1..

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-06-10 16:48

Prøv at læse lidt om det her.
http://www.flatpanels.dk/tvbegreber.php

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 06-06-10 16:52

- det er der mange meninger om:
Citat
Dynamisk kontrast er noget du under alle omstændigheder skal slå fra, hvis du vil have et naturligt og behageligt billede. ...

http://www.aage.dk/forum/forum_posts.asp?tid=108764

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-06-10 17:05

Og så de meget gamle men alligevel duelige råd:

Stil kontrasten med farverne slået fra.
Stil farverne når der er natur på skærmen.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 07-06-10 00:00

Det må da være bedre at have en stor kontrast. Altså højt tal.
Så må der da være stor forskel mellem helt sort og helt hvid det vel det kontrast går ud på.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-06-10 00:43

Stor kontrast giver trætte øjne.

Kommentar
Fra : Mils47

Dato : 04-09-10 21:28

Man må ikke kigge på kontrasten når man ser på at købe et nyt tv. Der er ingen regler for hvordan kontrast måles, ligesom der heller ikke er nogle regler for hvor mange watt en forstærker eller en højtaler kan yde. Kontrasten er faktisk blot en stort set overflødig information for os der søger et nyt tv. Man kan kun bruge kontrasten til at sammenligne mellem to modeller fra samme producent, og samme år.