/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
TV løsning til flere brugere
Fra : Kortoververden
Vist : 974 gange
100 point
Dato : 05-06-10 23:14

Jeg er flyttet i 2 families hus og nu skal vi have etableret en TV løsning.

I øjeblikket hænger der en antenne på loftet, som skal ned, og vi forestiller os en parabol, men der skulle gerne være mulighed for at se fjernsyn flere steder i huset (og gerne forskellige programmer) Hvem tilbyder mon den bedste løsning på den opgave?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-06-10 23:18

Vi har TDC home trio

http://privat.tdc.dk/element.php?dogtag=p_shop_pak_tbt_ht

vi har 29 kanaler - mere end rigeligt til os (og nogle gange om året, får vi som gave nogle ekstra kanaler i en periode) og 10 mbit bredbånd for ca 600 kr pr mdr... sønnen har så en boks til 59 kr pr mdr. så han selv kan vælge hvilke kanaler han vil se uafhængigt af os

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-06-10 23:19

ps.... vi har ikke parabol, men bredbånd

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 05-06-10 23:21

Der er desværre ikke bredbånd i huset

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 05-06-10 23:27

Og såvidt jeg kan se vil den løsning koste mere end 500 kroner pr. måned, vi har ikke brug for bredbånd og telfoni (det får vi andetsteds fra) bare en tv løsning

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-06-10 23:28

Citat
Der er desværre ikke bredbånd i huset

Mon ikke det kan købes for penge??

Noget af det jeg synes er smart ved den løsning, er at det udstyr der følger med, kan optage to programmer SAMTIDIG og se et 3. (det er altså manden, jeg ser næsten ikke tv) eller lige holde en pause i et direkte program, og alligevel få det hele med... ak ja den teknik

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-06-10 23:30

Hov vi skrev samtidig... jeg smutter ud af tråden igen... ses i en anden

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 06-06-10 08:13

som der blev skrevet såfrem i har en telefonlinie kan i få tv igennem denne

parrabol der skal du have et hoved og en box pr tv du ønsker at bruge

ellers alt efter jeres krav og forbrug (antal/kanal) man ønsker kan der også være andre løsninger men hvad er det helt i ønsker og hvilken kanaler?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-06-10 09:38

Citat
Hvem tilbyder mon den bedste løsning på den opgave?

ETHVERT parabolfirma....

Jeres problem ligger IKKE i EN PARABOL og MANGE MODTAGERE men i fordelingen af kanalerne....

ALLE skal have egen satmodtager (ellers ser alle det samme)
I skal være enige om hvilken sat i vil modtage fra (hvilke kanaler)
Kortene i satmodtagerne vil så bestemme hvad hver kan se af betalingskanaler... (der er nemlig ingen GRATIS danske på SAT)...

Så det nemmeste er selvfølgelig at I bliver enige om f.eks. CanalDigital - men måske forskellige pakker.

Der er masser af GRATIS muligheder på SAT (uden kort) - men IKKE danske....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-06-10 12:34

Det nemmeste er at beholde antennen, hvis det er en uhf antenne hav en forstærker og fordeler til den og før signalet til hver lejlighed,

De kan så se de terristiske standard kanaler gratis, blot de har en mpg4 tjuner . Hvis fjernsynet er ældre og ikke har den indbygget, fås den som løs boks fra omkring 300 kr.
Det giver DR1, DR2, ramajang, kultur , DRhd, update og TV2. + diverse svenske og tyske programmer efter hvor man bor. Kræver kun almindelig medielicens, og virker også for sortserere.

Alle de andre kanaler fås med en dekoder ort og abonnement.

Paraboler er noget man har i billygter og i gamle dage brugte til TV.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 06-06-10 16:55

Måske skal du passe på . Jeg hørte nylig med " nedsat opmærksomhed" noget om at der efter MPEG4 bliver det eneste der sendes fra 2012 meget hurtigt kommer en ny standard og derfor igen investering i nyt maskineri mindst løse tunerboxe, men fik ikke ikke helt fat i det.

Hvis du helst vil have det som før 2010 kan du anskaffe en løs MPEG 4 tuner for hver gratis kanal du gerne vil kunne se. Hvis boxenene ikke har RF modulator udgang skal du anskaffe sådan en til hver og så en RF modulator mixer og sluttelig en linie forstærker som så kører et RFsignal indeholdende alle de kanaler der er indstillet på dine tuner boxe ud på dit gode gamle 75 ohs antennekabel.
Det lyder indviklet men har den fordel at du kan optage på alt dit gamle mpeg 2 udstyr og se tv på gamle ( uden Mpeg 4 tuner ) tvs. dvs du sparer i hvertfald 1 fjernbetjening pr dims
Fjernbetjeningerne til de externe tunere skal du normalt kun bruge en gang nemlig når du indstiller den kannal de fremover fast skal køre.
Jeg mener det her er rigtigt, men

Forbeholder mig retten til at blive klogere !

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 07-06-10 15:39

At lae antennen blive er desværre heller ikke en mulighed, da den for tiden sidder indendørs på et loft, som skal inddrages til bolig.

Når der alligevel skal sættes noget nyt op, tænkte jeg at der må findes en bedre løsning end de gamle trådantenner

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-06-10 16:52

et vælg en gitter antenne så kan du tage de gratis kanaler vær dog obs! på at dine boske skal være mpeg4 og hvis du køber nyt tv og vælge "stue antenne" så er DVB-T mpeg4 tuner der skal være i tv'et og evt CA-modul kan være en fordel hvis man skulle vælge boxer som udbyder på et tidspunkt så skal du ikke ud og købe en box da dette så er en intigraret del af tv'et

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-06-10 16:56

Tror ikke man slipper for boks, hvis der er tale om flere tv-apparater som skal kunne vælge kanaler uafhængigt af hinanden