/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
kan ikke logge på router.
Fra : allano33
Vist : 621 gange
150 point
Dato : 04-06-10 13:15

Hej.
Mit problem er at jeg vil prøve at opkoble nummer 2 pc til min router,
jeg benytter et trådløst netkort der hedder netgear wg311, og min router hedder belkin.
putereren kan godt finde routeren men vil ikke logge på, den siger at den ikke har det rette certifikat, hvad betyder det?.
mvh,
Allan Olsen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-06-10 13:19

Kom lige med lidt flere informationer om router og de indstillinger der er fortaget i den!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-06-10 13:54

Lytter lige.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-06-10 08:35

H A L L O allano33!
Vi prøver at hjælpe dig, og webnoob lytter med!

Kommentar
Fra : allano33

Dato : 06-06-10 10:34

ja undskyld jeg blev lige distraherede af noget andet.
jeg er lidt i tvivl på hvilke oplysninger du skal bruge.
puteren køre med win xp.
routeren køre
Authentication wpa-psk
Security Mode wpa-psk2

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-06-10 11:25

Det ville være rart og vide præcis hvilken belkin router du har.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-06-10 12:55

Begge dine PC'er skal bruge den samme kryptering.
Begge dine PC'er skal logge på DIT netværk og ikke på naboens.
Begge dine PC'er skal modtage Lokal IP, Gatway IP og Subnetmask, ellers er der ikke hul igennem.

Kommentar
Fra : allano33

Dato : 09-06-10 15:29

Jamen det syntes jeg osse at begge mine pcér gør, øhhmmm den anden finder min router helt
fint og går osse ind og spørger om adgang, men bliver afvist på grund af manglende certifikat ,
det kunne godt være at jeg bare skulle købe et nyt netværks kort.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-06-10 16:47

Mener du ikke krypteringsnøgle i stedet for certifikat?

Kommentar
Fra : allano33

Dato : 10-06-10 08:43

nej jeg ved godt hvad du mener, men nøglen den har jeg styr på.
kan det passe at den skriver noget i retning af,( forespørger på netværksadresse).
Og så efter det kommer den tilbage og siger at den ikke har det rette certifikat.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-06-10 09:49

Jeg har endnu ikke hørt om nogen standard router til privat brug som køre med certifikat.
Når du nu siger at du ikke kan logge på routeren, mener du så logge ind på brugerinterfacet så du kan ændre indstillingerne på routeren eller mener du forbinde til routeren så du kan komme på nettet?

Kommentar
Fra : allano33

Dato : 10-06-10 15:26

Jeg mener forbinde så jeg kan komme på nettet

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-06-10 18:09

så kan jeg ikke forstå hvad du mener med certifikat.