/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Er det en falsk mail adresse
Fra : Surf
Vist : 678 gange
10 point
Dato : 03-06-10 02:53

Jeg har lige et spg, et ganske enkel et

Er den her mail falsk eller hvad

postmaster@mailgw.phosworks.net

Er det en der tror han er smart og sende mig den der mail der

jeg sendte en mail til en også kom den der halv time efter

og sagde at den mail jeg sendte ikke kunne kom frem eller sådan noget

så igen det der er bare en mail der skal slettet fordi en der tror han er smart tror at jeg hopper på den

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 03-06-10 03:40

postmaster er det program så modtager og sender e-mails så hvis du sender en e-mail til for eksempel poul@mailgw.phosworks.net og lad os så sige at poul har slette sin email konto eller at den er fyldt op og der ikke er plads til flere så få du en email fra postmaster@mailgw.phosworks.net som så fortæller dig at der ikke er plads til flere emails på pouls konto eller bare siger at emailen ikke kunne leveres.

E-mail fortæller dig bare at den e-mail du sendte en halv time tidlere ikke kunne leveres så den du prøvede at sende en email til at altså ikke modtaget den.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 03-06-10 06:33

Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 75
- Annullerede 180
- Slettede 1
Ialt 257

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 03-06-10 08:43

Ofte er det en melding om at du har fejlsendt en mail, - f.eks. forkert konto, ophørt osv. med andre ord en service meddelelse.

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 03-06-10 12:58

Men jeg har ikke sendt nogen mail til mailgw.phosworks.net jeg har ikke gmail

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 03-06-10 13:22

Det behøver du heller ikke at have gjort, - det er så åbenbart postmesterens adresse.
I gamle dage kunne man få et brev retur med et stempel "ubekendt efter adressen retur til afsender"

Kommentar
Fra : splinternet

Dato : 19-08-10 23:33

mailgw.phosworks.net er navnet på den mailserver der har modtaget og forsøgt at levere den email du har sendt det behøver ikke være navnet på den mailserver du selv bruger men er navnet så modtagerens postserver....Der kan være flere mailservere involveret i afleveringen af emails.