/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
OMA synk. med exchange
Fra : webnoob
Vist : 1274 gange
300 point
Dato : 02-06-10 10:30

Jeg kan ikke få oma til at synkronisere med min mobil. Jeg har en exchange server 2003. OWA virker fint og oma virker også når jeg tester det i IE, men det vil bare ikke virke når jeg prøver med mobilen. Jeg har gået exchange serveren igennem og jeg har gendannet min E52, installeret rodcertifikat og sat mobilen op til mail for exchange flere gange og det vil bare ikke virke. Jeg har desværre ikke nogen anden mobil og teste med. Jeg har også prøvet og skrive hele stien [https://mail..dk/oma/oma.aspx] for OMA ind i indstillingerne på mobilen og så får jeg denne fejlbesked "Din konto har ikke tilladelse til at synkronisere med de nuværende indstillinger. Kontakt administrator"
Når jeg prøver med samme sti i IE så virker det stadig.

Nogen forslag

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 02-06-10 14:18

Fejl med SSL (kan ses i eventviewer på serveren) men følg med på dette link
http://www.chicagotech.net/troubleshooting/event3005.htm

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-06-10 17:10

Jeg har ikke ngoen fejl i event loggen med fejl på SSL forbindelsen, så ville det jo heller ikke virke med OWA eller med OMA via browser.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 02-06-10 21:53

jo, det ville det netop, fejlen opstår jo først når det er en mobil der forbinder via ssl, prøv at læs det link jeg smed

men hvilken fejl logges der så på serveren (når du får den anden besked kommer der jo også en besked i loggen på serveren)

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-06-10 22:02

Er der hverken errors eller warnings på serveren.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 02-06-10 22:26

Citat
Er der hverken errors eller warnings på serveren

Da du jo tydeligvis får en fejl ved forsøg på pålogning bør der jo også kunne ses på serveren, nu kigger du vel ikke kun efter røde krydser

men prøv nu lige at sætte den op til at køre uden ssl og test så telefonen

her er en fin lille guide (har ikke nærlæst den men umidelbart så det rigtigt ud)
http://www.chicagotech.net/troubleshooting/activesync2.htm

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-06-10 22:06

Nå jeg nu fortæller dig at der ikke er noget i event viewer om OMA eller SSL og at det virker når jeg skriver det i IE https://FQDN/oma .

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-06-10 22:54

Men for din skyld har jeg nu fulgt guiden og lavet et virtuelt dir. exchange-oma, men jeg får stadig samme resultat når jeg tester på mobilen og i IE.