/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Erfaringer med…
Fra : Footprint
Vist : 613 gange
100 point
Dato : 01-06-10 13:23

Hej

Jeg er i gang med at indkøbe ny kopimaskine og har kogt det hele ned til tre maskiner, jeg havde følgende krav til maskinen inden jeg startede:

A3
Printe i farver
3 papirskuffer
Scan til e-mail
Fungere som netværksprinter
ADF
Netværkstilslutning
FAX

Mit valg står mellem

Canon 2570 serien
SHARP MX-2301N
RICOH MP C2050

Er der nogle som har erfaringer med disse maskiner også mht. drift og vedligeholdelse

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-06-10 13:26

Jeg ville til enhver tid vælge Canon, de er driftsikre, og skulle der opstå problemer, er Canons service i top

Kommentar
Fra : kj

Dato : 01-06-10 14:04

Hvor meget koster de, og er det muligt at tegne et serviceabonnement, så man kan skifte toner, tromler og andre reservedele u/ekstra beregning. Vi bruger Xerox med abonnement og alt skiftes uden ekstra omkostninger, vi har faktisk reservedele liggende i huset, og kan skifte hvis en tromle, eller f.eks. en Fuser til 14.000,00 kr. strejker, alt tonerforbrug er også incl., vi betaler en afgift pr. print og intet udover.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-06-10 14:10

Sådan nogle serviceaftaler har Canon også, og du har ikke lang ventetid for at komme ud

Kommentar
Fra : Footprint

Dato : 01-06-10 14:20

Jamen prisen ligger mellem 30 og 40.000

Tror de fleste tilbyder en form for service aftale på deres maskiner, men må nok indrømme at jeg har lidt en antikomplex over sådanne aftaler, synes hurtigt at det bliver en betragtelig udgift som skal tages med, på den anden side hvis man får en "søndagsmaskine", kan de penge jo hurtigt blive tjent hjem.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 01-06-10 14:50

Xerox har flere former for aftaler, vi har 4 timers udkald, men for det meste klarer vi småskavanker med hvad vi har liggende.
Vi betaler selvfølgelig en kopiafgift, men tænk på hvad det vil koste hvis i skal skifte en farvetromle på grund af fejl + andre ting, og tonerforbruget, vores kører meget blad og brochurearbejde og bruger meget toner.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-06-10 16:21

Man skal ikke ukritisk "bare tage en kopi" når man har en leaset maskine eller der bliver serviceret efter papirforbruget.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-06-10 17:22

Jeg ville ikke købe så dyr en maskine uden en serviceaftale

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 01-06-10 21:11

jeg ville absolut ikke anskaffe den CANON iR2570 du har kig på, den er simpelt hen for langsom.
helt uden at overdrive, du tænder maskinen og går ud og drikker en kop kaffe og så er den ved at være klar når du kommer tilbage (opvarmningstid +6 Min)
det næste er selve udskrifthastigheden, ingen problemer ved S/H men ved farve snegler den sig afsted
A3 i farve er opgivet til 3,5 sider i minuttet

Så er der RICOH MP C2050
Det er en hurtig maskine, opvarmning tager kun et halvt minut og den bliver ikke langsom bare fordi der skal farver på, fuld hastighed både på sort og farve
Et par af de steder jeg kommer har de sådan en fætter, den er yderst driftsikker

Til slut SHARP, den kender jeg ikke men slog lige specs op på den.
opvarmning er ok, 1 min.
hastigheden ser også ok ud men som sagt, jeg kender den ikke

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-06-10 12:51

På de kontorer jeg har været ansat på, tændte man altid kopimaskinen ved dagens start, og slukkede den først ved fyraften.... ikke noget med at tænde og slukke/drikke kaffe i ventetiden

Kommentar
Fra : Footprint

Dato : 02-06-10 13:30

Tror jeg vil kigge lidt mere på den der RICOH, ud og trykke på nogle knapper om man vil

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 02-06-10 13:40

Citat
På de kontorer jeg har været ansat på, tændte man altid kopimaskinen ved dagens start, og slukkede den først ved fyraften.... ikke noget med at tænde og slukke/drikke kaffe i ventetiden

Nej, men det er lidt trist at være den første på kontoret og så skulle stå og vente 5-6 min. før man kan få den vigtige kopi til chefen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-06-10 13:53

Chefen møder sgu en time senere end personalet, så ingen skade sket

Hvis chefen ved et uheld, møder til tiden, kan han selv lære at tænde maskinen - det er set en enkelt gang

Kommentar
Fra : kj

Dato : 02-06-10 14:20

Vores xerox 50 sider farve/65 sider sort hvid i minuttet

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 03-06-10 21:53

@ kj: så er den jo også i en lidt anden prisklasse end det der efterspørges her

Kommentar
Fra : Footprint

Dato : 24-06-10 20:45

Tak for jeres input,

Har nettop indgået aftale med Konica Minolta bizhub 220