/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Lyd ASRock ION-330 HT BD
Fra : executor
Vist : 705 gange
100 point
Dato : 30-05-10 20:20

Jeg kan ik få noget lyd ud fra min ASRock ION 330 BD igennem HDMI out, men når jeg kobler min PS3'er til samme indgang og samme HDMI kable er der ingenting i vejen

Lydkortet er slået til...

Hvad kan det skyldes???

Kommentar
Fra : peque

Dato : 30-05-10 20:24

hmmmm - Nu kører jeg linux og har ikke nogle problemer - men det er slet ikke det samme - men har du aktiveret den digitale udgang som man skal i windows under indstillinger for lyd?

Kommentar
Fra : executor

Dato : 30-05-10 20:58

Alt lyd er slået til

HDMI out er sat til standard

Kommentar
Fra : executor

Dato : 30-05-10 20:59

jeg ved at det virker har prøvet at sætte computeren til min kammerat's TV via HDMI og der var fin lyd

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-05-10 21:02

Jeg har den samme Asrock og har ingen problemer med hdmi til mit fjernsyn - det har bare kørt fra starten, men jeg kører også med windows 7.

Sæt din asrock CD i drevet og prøv at indstallere lyddriverne og grafikdriverne igen - det er et forsøg værd.

Kommentar
Fra : executor

Dato : 30-05-10 21:08

jeg køre også med windows 7 64 Bit

Det var en mulighed at prøve det, men det er bare mærkeligt at det fint fungere på min kammerat's com

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-05-10 21:13

Citat
men det er bare mærkeligt at det fint fungere på min kammerat's com
ja, så er det ikke driverne, har du prøvet en anden hdmi indgang til fjernsynet.......

Kommentar
Fra : executor

Dato : 30-05-10 21:14

jeg har prøvet dem alle sammen

Kommentar
Fra : peque

Dato : 30-05-10 21:26

På nogle TV'er kan kun 2 indgange være med lyd den vej igennem hvis der feks er 4stik.
På mit samsung kunne jeg f.eks ikke have en BR afspiller til (4 i siden pga test, men i 2 virkede fint) - men sagtens en PS3 og andre ting ?

Så i sidste ende prøv lige stik nr 1 - 2 for at være helt sikker.

Kommentar
Fra : executor

Dato : 30-05-10 22:20

Det tyder på at mit fjernsyn ik kan modtage lyden via HDMI fra pc'eren, ifølge Philips skal man også tilkoble en lydkable

Mit fjernsyn er et Philips 40PFL8664H

Kommentar
Fra : fuldfart

Dato : 25-07-10 19:42

Jeg har samme tv, og overfører fint lyd og billede gennem HDMI.

Jeg har en anden lidt spøjs fejl med mit MSI bundkort i min medie pc.
Jeg skal nogen gange lige ind og vælge at køre lyde kun i fronthøjttalere og så sætte den tilbage igen....så virker det igen
(det har ikke noget med tv at gøre, da jeg har haft samme udfordring med et andet tv også)

Har du prøvet med opdatering af software i dit tv ?

Mvh.
John

Kommentar
Fra : executor

Dato : 26-07-10 19:58

Køre med nyeste software på mit tv..... ifølge manualen til tv'et kan det ik køre lyd igennem HDMI

Kommentar
Fra : fuldfart

Dato : 27-07-10 19:10

Er det fra tv til forstærker eller fra pc/dvd/mediecenter/afspiller til tv ?

At bruge hdmi er jo da netop til for at kunne overføre billeder digitalt MED lyd
(se defination her --> http://www.flatpanels.dk/artikel.php?subaction=showfull&id=1151270881 )

Forstår ikke at Philips skulle skrive sådan i manualen, det lyder forkert.... må hellere lige kigge efter
(det er den indbyggede manual du omtaler ...ikk ?)

Kommentar
Fra : fuldfart

Dato : 27-07-10 19:30

Har kigget lidt i vejledningen... og jeg kan ikke finde nogen steder at man ikke kan overføre lyd via HDMI. Det der står er, at man kun kan overføre lyd/billeder i én retning.

En ting der står nævnt er, at hvis ikke der er noget signal når enheden tændes lukkes porten.
Dette kan undgåes ved at fjerne forsinkelsen hvis det er muligt eller alternativt at deaktivere "HD Natural Motion"

Har du iøvrigt prøvet med et andet HDMI kabel ? (kunne jo være det er defekt ?)
(men du har vel testet det med din PS3 ?)