/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Router til simkort
Fra : Doz
Vist : 737 gange
100 point
Dato : 30-05-10 16:48

Hej

Jeg har en ASUS bærbar.

Jeg var så uheldig at den gik ned med blå skærm og genstartede. Da den var oppe og køre igen fandt jeg ud af, at der ikke er nogen af USB portene der virker. Hvis jeg sætter et eller andet i med USB funktion sker der ingen ting.

Det er nu er mit problem er, at mit internet er via USB.

Er der nogen der har nogen gode ideer til hvad jeg kan gøre??

Håber virkelig der er nogen der kan hjælp

Doz

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-05-10 16:52

Gå til Enhedshåndtering og højre klik på den/de gule spørgsmåls tegn og klik på Opdater driver, giv tilladelse til at søge på nettet hvis programmet spørger

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-05-10 16:53

Du bliver nødt til at bruge en kablet forbindelse for at hente drivere fra nettet

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-05-10 17:04

Hvad har USB med en Router til SIM-kort at gøre. Det fremgår ikke lige af dit spørgsmål! ???

Der finds netværksroutere med simkort, som køre på det mobile internet. Men om det er en sådan; kræver at du er lidt mere detaljeret i dine spørgsmål!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-05-10 17:28

Højreklik på computer > vælg egenskaber > enhedshåndtering > er gule markeringer.

Du har vel prøvet at genstarte comp. og så først derefter sætte dit USB grej til.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-05-10 18:14

Hvis den "bare" har repareret sig selv, er det jo blot at gendanne den til en dato hvor det virkede....

Den har næppe selv slettet driveren...

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 30-05-10 20:00

Opdater din chipset driver.

Kommentar
Fra : Doz

Dato : 30-05-10 20:19

Hej

Tak for alle jeres gode råd.

Jeg har været inde i "enhedshåndtering" og jeg har førsøgt at opdatere driver, men den skriver bare, at jeg har de rigtige og henter derfor ikke nogen nye.
Kunne jeg evt. slette dem helt? Man kan "fjerne" dem og så hente dem eller vil det gå helt galt?

Der hvor der er fejl på er: USB controllere (Universal Serial bus)

Servirino: Grunden til at jeg spørger efter en router til simkort, er fordi mit internet køre via USB og kan jo så ikke bruge mit net, da den ikke vil tage USB stick. Så er der nogen der har sagt at jeg evt kan køre en router som kan tage simkortet og som har Wifi. Så vil jeg kunne bruge nette den vej.

Har prøvet at gendanne, men det virkede heller ikke

Webnoob: Hvad er min chipset driver og hvor kan jeg finde den?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-05-10 20:30

OK Doz
Jeg mener at når du bruger USB indgangen, så er der nogle begrænsninger, som du slipper for, når du køre direkte med SIM kortet og udnytter LAN og WLAN.

Jeg har selv en sådan en fra skod "3", liggende (efter en mangelfuld success)

Kommentar
Fra : Doz

Dato : 30-05-10 20:37

ja for problemet er at jeg ikke kan bruge nogen af mine USB indgange og hvis det ikke kan laves vil jeg jo gerne kunne finde en måde hvor jeg kunne benytte mit net

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 30-05-10 21:27

chipset er også kendet som bundkort. Så du skal bruge en driver til dit bundkort.

Kommentar
Fra : Doz

Dato : 30-05-10 21:44

Ok Webnoob, men jeg er helt med, hvad er det præcist jeg skal prøve?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-05-10 22:08

Hvis du fik en cd med da du købte computeren, så er bundkort driverne på den.
Hvis du opdatere drivere fra Enhedshåndtering så skal du have internet forbindelse og give tilladelse til at søge på nettet, brug et kabel indtil du får problemet løst

Kommentar
Fra : Doz

Dato : 30-05-10 22:19

Jeg har forsøgt at opdatere via enhedshåndtering, men den skriver bare at den er opdateret.

Kunne man evt "fjerne" den og så hente dem igen eller?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-05-10 22:22

Måske et forsøg værd, der sker ikke noget når usb alligevel ikke viker så kan det kun gå fremad, di højre klikker i Enhedshåndtering og vælger Fjern, måske finder Windows en driver som kan bruges efter en genstart, der skal være internet forbindelse under forsøget

Kommentar
Fra : Doz

Dato : 30-05-10 23:04

Hej O.V.N
Det hjælp desværre ikke

Kommentar
Fra : Doz

Dato : 01-06-10 00:44

Hej Refi

Hvordan gendanner man den til et senere tidspunkt end den viser? Den går jo ikke så langt tilbage. Har brug for at gå ca 1 mdr tilbage

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-06-10 05:43

Tja...

Hvis du har bøvlet med det en hel måned UDEN at få noget ud af det, vil jeg da foreslå en TOTAL geninstallation....

Gem det der skal gemmes og start forfra....

Du må have enten en resque-cd eller en resque-partition på komputeren....

Kommentar
Fra : Doz

Dato : 01-06-10 10:45

Ok refi, men så kommer der lige et andet spørgsmål.

I min computer er der 2 drev :C og :D

Jeg har en sikkerhedskopiering på :D vil det blive gemt eller bliver alt fjernet?

Og et spørgsmål mere. Jeg bor i Spanien og min installations cd ligger i dk, men jeg har en til min "gamle" Dell computer. Og så er det jeg vil høre om man kan bruge en DELL installations cd, eller kan de kun bruges til dell computere?

Der er også nogen der siger at det kan være strømmodulet der er stået af, men det ved jeg ikke