/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Nyt fra mejsekassen
Fra : granner01
Vist : 990 gange
50 point
Dato : 30-05-10 13:26

Så er der nyt fra kassen med kamera.

Blåmejsen måtte opgive, alle 8 unger døde inden de forlod kassen. Og hannan og hunnen fløj væk.
Vi tømte kassen.
Samme eftermiddag begyndte en musvit at bygge rede, det gik som lyn og torden. Det hjalp selvfølgeligt at jeg havde lagt løs mos frem til dem.
Resultatet er at hun allerede nu har lagt 4 æg.

http://peecee.dk/upload/view/248249

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 50 point
Dato : 30-05-10 15:48

Det er da godt nok nogle hurtige mejse du har fået som "nybyggere"

Min mor fik også nybyggere, men efter spurven ikke havde vist sig i flere dage, overvejede hun kraftigt at fjerne reden, så en anden kunne flytte ind, men så lige pludselig igår kunne hun se, at der var flyttet lidt rundt på redematerialet, og idag, er der en leben uden lige... godt hun ikke nåede at smide reden ud

Om fuglen i kassen, er den samme som har bygget, må stå hen i det uvisse, bare der er liv

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-05-10 16:34

Tag æggene ind i køleskabet - så kommer vi til pandekagegilde.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 30-05-10 16:57

pip pip

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-05-10 16:59

Ej altså Eyvind, jeg sponsorerer gladeligt nogle æg, til et godt formål

brorteil, jeg synes du lyder lidt hæs idag, er du skidt tilpas

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 30-05-10 17:06

pip der stråler

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-05-10 17:08

Tak nu lyder det bedre

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-05-10 17:26

Jeg kan godt lave pandekager af de æg, men der bliver kun en halv pandekage og jeg gider ikke dele.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-05-10 17:27

Morder

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-05-10 18:38

Hej Granner.
Se lige hvad jeg var ved at "falde" over da vi kom hjem.
http://peecee.dk/upload/view/248341
Er den ikke nuttet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-05-10 18:41

Nåååhr, hvor er den nuttet, godt du ikke trådte på den Piaskov

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-05-10 18:45

Citat
godt du ikke trådte på den Piaskov

Ja så havde jeg altså stor

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-05-10 18:47

Uhmmm den lille fyr ser lækker ud - og måske med lidt valdorfsalat og en god sovs.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-05-10 18:48

Og et fandens til arbejde at få skrawet dyret af skoen igen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-05-10 18:49

Citat
Uhmmm den lille fyr ser lækker ud - og måske med lidt valdorfsalat og en god sovs.

Eyvind...du skulle ha' nogen i din bare mås og IKKE flere øl der ER lukket op af konen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-05-10 18:51

Og hva er der så lukket op for?? den bare eller ølwerne... Piaskov ved du noget vi andre ikke ved

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-05-10 18:53

Citat
Piaskov ved du noget vi andre ikke ved

Niks ...ikke hvis man har fulgt med i Eyvinds egen tråd om en øldåseåbner.
Den skulle købes til hans kone fordi hun får ødelagt sine negle af at åbne øldåser til Eyvind

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-05-10 18:55
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-05-10 20:35

Pia jeg har også sådan nogle, de laver kunster i haven når de skal lære at flyve. Men de spiser, drikker og bader hos mig. Og hvor ser det kosteligt ud.

Og katte har ikke adgang. Kun det pindsvin som kommer på besøg hver aften for at drikke og spise lidt kattemad.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-05-10 22:15

Nøøjj, fire æg, hva'

Jeg har på fornemmeren, at der er liv i mejsekassen, men jeg nænner næsten ikke at forstyrer familien, for kassen er helt tilgroet i efeu.

Eyvind, du ka' få cornflakes, som alle de andre!

Kommentar
Fra : akle

Dato : 31-05-10 00:31

Sådan en lille nuttet fyr havde vi også i haven, mest på fliserne eller i græsset. Jeg var også lige ved at "falde over" den flere gange. Den kunne spise frø og flyve lidt, men faktisk var den altfor "tillidsfuld" end normalt var, så jeg lukkede katten ind permanent. Efter 3 - 4 dage lå den på siden i græsset. Tog den op og lagde den i en lille lun kurv, men 1 time senere var den død.
Den har helt sikkert fejlet noget.
Stakkel!
MVH Akle

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-05-10 08:29

Eller det har været alt for koldt.

Godkendelse af svar
Fra : granner01

Dato : 31-05-10 21:09

Tak for svaret Nordsted1.