/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Blå skærm i W. Vista
Fra : nilsen
Vist : 450 gange
300 point
Dato : 28-05-10 16:08

gd
Min bærbare pc - Toshiba - kommer op med en blåstribede skærm under opstart.
Efter at den viser velkommen - går den i blått/grønt (stribede) - ingen informationer gives, og jeg kommer ikke videre.
Har kørt gendannelse
Computeren kan startes i fejlsikret tilstand.
Noen ide om hva som sker??
Har kørt viruscheck
adware check
uden hell
Håber en god løsning er tilgjengelig.
mvh
Nilsen

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 28-05-10 16:14

"noget" er måske ikke lukket rigtigt....

Prøv, når du er i fejlsikret tilstand og eksempelvis ændre i skærmindstillingerne

og derefter luk ned på sædvanlig vis....

og start derefter på helt normal vi igen

det har før hjulpet mig og er en nem tilng at prøve

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 28-05-10 16:16

Det kunne være grafikken

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-05-10 16:57

Det kunne sagtens være grafikkortet der er røget sig en tur. Prøv, når du har startet i Fejlsikret tilstand, at fjerne grafikkort driveren i Enhedshåndtering. Genstart og se hvad der sker. Hvis det er driveren starter den op og den bliver højst sandsynlig installeret automatisk igen. Eller om ikke andet så en standard grafik driver. Så må du efterfølgende ind på producentens hjemmeside og hente den rigtige. Eller du har måske en driver cd hvor på den ligger

Kommentar
Fra : nilsen

Dato : 28-05-10 20:18

gdi
Jeg har fått computeren til at fungere ved at bruge et tidligere gendannelsespunkt, sannsynlgivs var det et program som jeg for nylig indstallerede, det er nu væk, og så ser skærmen fin ud. Men nu har jeg et nyt problem, at komme på internettet tar evigheder, og når siden endelig kommer op er det mange bilder som overhoved ikke vises, nedlasting af selv de mindste filer tar evigheder, selv en liten e.mail. Det er altså fortsat et eller annet galt
noen forslag??
Det er gode signaler fra routeren, den pc jeg nå benytter (stationær) med kablet forbindelse til routeren fungerer udmerket, så fejlen må ligge i den bærbare.
Nilsen
ps
en tredje pc (bærbar medion med xp) finder ikke routeren - den finder frem til at det er stærke signaler, men kalder routeren for linksys, en router jeg nu har fjernet, og indstalleret istedet en box fra TDC, den kan mao ikke se den nye routeren - eller forstår ikke at dette ikke er linksys hva kan det komme af???
ds

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 29-05-10 08:52

Tror det må være naboen der har Linksys. Den nye TDC box kan køre N protokol, og det kan være dine bærbare ikke vil det. Du er godt med på at nu skal der en ny kode til. vær også opmærksom på at man ikke skifter frem og tilbage flere gange så får routeren ikke lov til at komme på nettet. Dette vil resette sig selv efter en times tid.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : nilsen

Dato : 06-06-10 23:59

ga
Desv, har intet af ovennevnte svar kuinne bruges, jeg trekker derfor spørsmålet tilbage
mvh
Nilsen