/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
En film til een fil - program ?
Fra : Tjarki
Vist : 424 gange
200 point
Dato : 28-05-10 09:42

Halløj med jer kloge og hjælpsomme mennesker... =)

Jeg har et lille problem... jeg har nemlig nogle DVD-film som jeg gerne vil kunne se i toget på min Cowon S9-afspiller...

Så vidt jeg ved æder den nærmest alle formater, men hvis jeg prøver at kopiere filmen over på, så ligger den som en hel masse filer - og det virker ikke ...

så spørgsmålet er så:

Er der nogle af jer der har et helt fantastisk trick til at lave en masse filer fra en DVD om til en enkelt fil ?

På forhånd tak for hjælpen...

Tjarki

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-05-10 09:43

AVI eller MPEG2

Kommentar
Fra : Tjarki

Dato : 28-05-10 09:45

Det tror jeg godt den kan klare... men hvordan laver man dem om fra mange filer som de er på DVD'en og så til en enkelt fil ?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 28-05-10 09:47
Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-05-10 09:48

Altså konvertere til: avi eller mpeg2.....

Det kan næsten alle videoprogrammer klare...

Ellers er der en her:
http://www.free-star.org/free-dvd-ripper-freeware.html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-05-10 09:49

Citat
men hvordan laver man dem om fra mange filer som de er på DVD'en og så til en enkelt fil ?

Det gør programmet selv....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-05-10 09:52
Kommentar
Fra : Tjarki

Dato : 28-05-10 10:24

Tak for tipsne til de programmer ... =)

men der er nogle problemer med dem begge... den der Need4 vil kun konvertere 30 % af audiofilerne med mindre jeg køber det... i øvrigt smider den et "Trialversion" - tag over... :( ..

Den der Freestar er bare lidt underlig synes jeg - den kan kun konvertere en titel af gangen - det er nogle minutter eller sådan noget... og så får jeg de der mange filer igen...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-05-10 10:54

Citat
Den der Freestar er bare lidt underlig synes jeg - den kan kun konvertere en titel af gangen - det er nogle minutter eller sådan noget... og så får jeg de der mange filer igen...

Meningen er du lægger en DVD i maskinen og "ripper" den.....

Så ja - selvfølgelig KUN en titel ad gangen.... (en DVD HAR kun en titel)

Så må du "klistre" dem sammen bagefter

Det du kalder titler i filmen er nok afsnit - hvis du stadig vil have afsnit kan du naturligvis IKKE nøjes med EEN fil..... - EEN fil giver EET afsnit (uanset hvor lang den er)

Kommentar
Fra : Tjarki

Dato : 28-05-10 11:28

ja.. det der med at rippe den, den fik jeg godt fat i... når jeg prøver det, så viser den noget den kalder titles - du har nok ret i at det er afsnit eller kapitler eller sådan noget... men problemet er at jeg ikke har mulighed for at vælge dem alle sammen - jeg kan kun vælge ét afsnit - eller et kapitel ..

så jeg kan ikke få én fil med hele filmen på - jeg kan få en fil pr. kapitel som jeg så skal skifte imellem ...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-05-10 11:39

Tror det er fordi du ikke gør det rigtigt...

Prøv denne så:

http://www.freewarezoom.com/archives/free-dvd-ripper

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 28-05-10 12:08

Citat
jeg kan kun vælge ét afsnit - eller et kapitel ..

Prøv det kapitel der er længst = hovefilmen = der må stå hvor lang tid den varer.
alle de andre er dom regel menu´r og advarsler.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 28-05-10 23:41
Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 28-05-10 23:49

kender ikke meget til programmet, men hold dig til at konvertere til
AVI / XVID/ DIVX/ ELLER MPEG2 = VCD
Det kan næsten allr afspillere klare
og hold lydformatet som MP2 eller MP3, alt andet lyder ikke godt.
Hold dig fra at ændre i FRAMERATE, da det går ud over kvaliteten = hackende film.

Er filmen beskyttet så se nærmere her
http://www.google.dk/#num=50&hl=da&q=drm+removal+freeware&aq=0&aqi=g7g-s1g2&aql=&oq=drm+&gs_rfai=&fp=f81cf2ef2f6f9b8b

Kommentar
Fra : mlkl

Dato : 29-05-10 21:36

Hvad er din afspiller helt præcist for én?

Ved godt en hel del, men skal lige præciseres først :)

Kommentar
Fra : Tjarki

Dato : 15-06-10 13:24

Hej igen... sorry jeg ikke har svaret længe - jeg har været væk... =)

Min afspiller er en COWON S9 ... =)

@DISKEN .. jeg kan altså heller ikke få den sidste du har givet mig til at virke... det er muligt at jeg gør et eller andet forkert ? ...