/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Holde topmadras på plads
Fra : mploug
Vist : 6462 gange
15 point
Dato : 26-05-10 17:50

Hej

Vi har en seng med en dobbelt boksmadras med en topmadras
ovenpå. Der er ikke noget gærde i fodenden, og der er dermed
ikke noget, der holder topmadrassen på plads i den ende.
Vi har derfor også tit problemer med at holde topmadrassen på
plads.

Jeg vil høre, om der er nogen, der har en idé til en nem og effektiv
løsning.
Jeg har tænkt på, at man kunne sætte et bræt på i forende for at
lave et gærde, men det er vist for omstændigt i forhold til vores
evner. Jeg tænker også på, om man kan lægge en eller anden
form for måtte / tæppe imellem boksmadrassen og topmadrassen
for at øge friktionen og dermed holde topmadrassen.
Men jeg ved ikke, om man kan købe sådan noget, og hvilket materiale
det i så fald skulle være i.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-05-10 17:52

Har i prøvet med et stræklagen - lagen med elastik i kanten -???

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 26-05-10 17:52

fold lagnet om topmadrassen på siderne og i fodenden og stik lagnet ned i klemme mellem madras og hovedgærde.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 26-05-10 17:55

Hvad med nogen fede velcro tapes eller Karlsons klister.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 26-05-10 17:56

Du skal bare købe nogle skumvaskeklude til babyer. Dem lægger du så imellem. En i hvert hjørne og måske en i midten. Det holder den på plads pga. friktionen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-05-10 18:06

Undgå sex i den seng

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-05-10 18:07

Et tæppeunderlag til løse gulvtæpper kan også bruges. Det købes billigt i f.eks Bilka.

Kommentar
Fra : mploug

Dato : 26-05-10 18:11

> Har i prøvet med et stræklagen - lagen med elastik i kanten -???

Ja, men det holder ikke, men måske kunne man købe en lang rem med spænde
som f.eks. http://kajak.dk/product_reviews.php?currency=EUR&cPath=38_65&products_id=702
og spænde den rundt om lagenet.

> Undgå sex i den seng

Det sker også uden sex

Et tæppeunderlag til løse gulvtæpper kan også bruges. Det købes billigt i f.eks Bilka.

Det var måske ikke så dumt at prøve.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-05-10 18:25

LIG STILLE....

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 26-05-10 18:45

Du skal bare lime den.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-05-10 20:02

Selvklæbende velcro er sagen, Vi døjer selv med det samme og har prøvet alverden, men velcroen var løsningen. Der skal dog mere end blot et lille stykke i hvert hjørne for at det virker.

Sex kan nu sagtens udføres uden at rasle på gulvet (kommer an på om det er meningen)

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 26-05-10 20:24

jeg stemmer for tæppeunderlaget

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 26-05-10 20:34

Hvordan reder man en seng med boxmadras og topmadras ?

allerførst så trækker man et elastik evt. frotte lagen omkring boxmadrassen. Købes så det passer i højden.

så trækker man et elastiklagen omkring selve topmadrassen.

derudover lægger man et alm. lagen omkring topmadrassen og kun omkring topmadrassen.

Lagnet kan skiftes lidt oftere end de øvrige.

Så er der ingenting der skrider og det er nemt at skifte.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 26-05-10 23:59

Der skal syes en bred elastik i hvert hjørne, så det kan holde saft på boxer madrassen. Virker ved mg