/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Skype - men hvordan kommer jeg i gang?
Fra : ingelein
Vist : 2057 gange
100 point
Dato : 25-05-10 17:14

Hej
Jeg ville gerne have råd til at ringe til min søster i Flensborg noget oftere end jeg gør - . (Kvinder kan jo snakke meeeeget længe). I øjeblikket ringer jeg til hende, når TDC taksten er lav, men med Skype vil det være betydelig billigere og jeg kunne også ringe på andre tidspunkter.

1. Jeg har TDC Bredbånd og en B&O telefon. Kræves der en anden telefon?
2. Jeg har googlet mig til at jeg skal have en slags SKYPEout abonnement.
3. Har man Skype sideløbende med det almindelige TDC abonnement?
4. Jeg har undersøgt og forkastet Iphone muligheden.

Tak for et svar fra en kompetent person.
Med venlig hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 25-05-10 17:27

Hvis din søster også installerer skype på sin PC kan i tale sammen helt gratis.
Et headset er alt hvad du behøver. Det er ikke nødvendigt med en skypetelefon, men i kan kun ringe sammen når begge har tændt PC'en.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-05-10 17:54

- og hvis I begge har webcam på, kan I samtidig sidde og vinke til hinanden, eller vise jeres nye sko, kjoler eller andet; (der er jo ikke grænser for, hvad kvinder skal vise hinanden)

Ikke fordi jeg tror det om dig ingelein, jeg kan bare se hvad min egen kone sidder og flagre med, når hun snakker med familien i Peru.

Jo det er rart at kunne snakke med familien, endda helt uden ekstra udgifter, ud over det almindelige abonnement til sin internet udbyder.
http://www.skype.com/intl/da/home/ så er du godt igang.

Hvis du installere den på en bærebar, og du kommer rundt i landet med en internetforbindelse, så har du også altiddin skype telefon med dig.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-05-10 18:00

OBS! - På skype kan du oprette en konto, hvor du kan indbetale f.eks. 100 kr. - Så har du mulighed for at ringe rundt til hele verdenen, for en ganske billig penge, til familie, venner og bekendte, som endnu IKKE har skype, men kun en telefon. - Du kan også sende SMS til mobile telefoner verdenen over. Du kan hele tiden følge med, hvor meget der er tilbage på kontoen.

Når min kone ringer til sin søster i Peru, så taler hun nemt i 20 minutter, og det koster kun ialt 2-3 kr.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 25-05-10 18:13

Hej
Tak indtil videre - jeg har ikke sat mig grundigt ind i Jeres svar endnu.
Men.....

1. Min søster har ingen PC - kun en mobiltelefon og en fastnettelefon.
2. Jeg har intet webcam - og ingen intentioner om at få det.

Så det er ren snak-snak-snak..... jeg skal bruge en billig forbindelse til.

Skal jeg have fat en en anden telefon for at bruge Skype?

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : grow

Dato : 25-05-10 19:53

Du kan starte med at læse om det på Skype: http://www.skype.com/intl/da/home

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-05-10 22:27

Du behøver ikke en telefon, Skype er program som gør at du kan foretage telefon opkald fra computeren, du skal så bruge et sæt øre bøffer med mikrofon, hvis du kan overtale søsteren til at købe en computer og installere Skype så kan i snakke gratis, her et tilfældigt eksempel:
http://www.lomax.dk/vis/varebeskrivelse.asp?vi=3&ci=4&varenr=9642720
stikkene sættes i de dertil beregnede stik på computeren, de er farve kodede rød skal i rød og så videre.
Du kan bruge din Skype program og hovedsæt til at ringe til en almindelig telefon, så skal du have en konto og i kan snakke sammen til meget bilig pris.
Du kan også vælge at købe en Skype telefon og snik snakke uden at tænde computeren, betingelserne er de samme som hvis du bruger computeren, igen et tilfældig eksempel i linket kan du læse mere om Skype telefoni:
http://www.belkin.com/dk/skype/faqs/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-05-10 22:37

Nå ja jeg kunne jo tage dine spørgsmål punkt for punkt:
1. Jeg har TDC Bredbånd og en B&O telefon. Kræves der en anden telefon?
du behøver slet ikke bruge en telefon, men kan bruge en telefon med wi fi (trådløs forbindelse til din router)
2. Jeg har googlet mig til at jeg skal have en slags SKYPEout abonnement.
ja hvis du vil ringe til en almindelig telefon, du behøver ingen abonnement hvis i bruger computer til computer, abonnementet tegner du hos Skype og det har intet at gøre med dit bredbånds abonnemet
3. Har man Skype sideløbende med det almindelige TDC abonnement?
det er der vist svar på under punkt 2
4. Jeg har undersøgt og forkastet Iphone muligheden.
Iphone er en almindelig mobil telefon om den kan bruges til Skype ved jeg ikke
jo det kan den vist godt, der er lidt om ip telefoni og Iphone i linket herunder:
http://www.computerworld.dk/blog/pod/1798

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-05-10 12:12

Hej o.v.n.
Tak for svaret.
Der kan ikke blive tale om at min søster på 83 køber en PC. ikke fordi hun ikke kunne sætte sig ind i det, men fordi hun har en slem øjensygdom (Makuladegeneration). Så Nul PC til hende, selvom hun kunne have haft stor glæde af det!

Efter dit svar kan jeg se at jeg skal have installeret et Skype program, betale en slags abonnement og købe en telefon, så jeg også kan ringe uden at PC'en er tændt. ? Rigtigt forstået?
Mange hilsner til en travl mand
Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-05-10 16:43

Det er korrekt opfattet, hvis du vil have andre muligheder så søg på ip telefoni, der er nemlig andre end Skype som kan tricket, her et link med lidt mere forklaring af hvad ip telefoni er:
http://ip-telefoni.flussi.dk/

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-05-10 16:43

Ja Ingelein det er rigtigt forstået! (Du må være yngre end din søster!)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-05-10 16:48

Citat
købe en telefon
husk det skal være en IP telefon, almindelig fastnet eller mobil telefon dur ikke

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-05-10 17:01

Hvis du gerne vil have tingene samlet, så læs også om mulighederne for ip telefoni hos TDC hvis du vælger dem som udbyder af ip telefoni, så glem alt om Skype:
http://erhverv.tdc.dk/publish.php?dogtag=f5_e_tel_ipt kan også bruges af private

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-05-10 17:05

Hej kære venner
DEt der med IP telefoni har jeg undersøgt for nogle måneder siden. Ifølge TDC kan jeg så ikke længere bruge vore B&O telefoner rundt omkring i huset. Derfor har jeg droppet IP telefonien.

Måske var ideen med head-settet ikke så dårligt endda, når jeg ikke gerne vil af "Beo-stærene".

@ Severino - . Ja jeg er så meget yngre end min søster at min mor dengang for snart 70 år siden var meget flov over at være gravid. I dag er der jo nogen, som først starter op med det første barn midt i 40'erne.

Jeg er gået i tænkeboks.
Foreløbiog tak for alle svarene
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-05-10 17:05

Her er den private afdeling så, det ser ud som om du ikke behøver at købe en anden telefon, måske du skulle kontakte supporten? Men lad dig ikke lokke måske er det for dyrt og du kan bruge Skype billig på dit TDC bredbånd, men så skal du skifte telefonen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-05-10 17:06

Ups det gik for stærkt, her er linket:
http://privat.tdc.dk/element.php?dogtag=p_shop_tel_bbt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-05-10 19:33

Først et gratis skype program.
http://www.skype.com/intl/da/get-skype/on-your-computer/windows/

Så skal du bruge et headset.
Eks. det headset som jeg bruger fra Sandberg:
http://www.computercity.dk/Products/Section.aspx?id=3970428

Når du har startet skype og sætter USB stikket ind .....................gør den selv resten.

Nu kan du uden videre snakke med andre skype brugere.

Når du skal snakke med din søster skal du købe taletid hos skype (ret billigt)
Det er sådan at der betales et beløb ind som der så bruges af, og der kommer ingen ekstra regninger. Der ringes til modtagerens lokaltakst.
http://www.skype.com/intl/da/features/prices/

Ps. Det er ikke nødvendigt at lægge hele sin livshistorie ind i sin skypeprofil, og du kan i
funktioner > indstillinger > frakoble at andre end dem du har bestemt, kan kalde dig op.