/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Lars Peder Søderberg
Fra : agerlund
Vist : 930 gange
100 point
Dato : 02-05-03 19:28

Er der nogen som kender noget til Lars Peder eller Pedersen Søderberg.
Han blev gift 28-8-1769 København Holmens kirke. med Anne Kartine Albertsdatter
hun er født ca. 1751 ifølge fkt. 1801 Lille Kongensgade 169. Hvor hun er enke og havde en datter Anne Søderberg 19 år boende hos sig.
De har følgende børn. Borre født ca. 1770 København
Marie Jacobina født 1774 Holmen,
Lorentz Larsen Søderberg født 1777 Vor Frelser
Dorthea Marie Larsdatter Søderberg født 1778 Vor Frelser
Anna Catharine Larsdatter Søderberg født 1781 Vor Frelser, alle København

Det eneste jeg ved om ham er at han skal dø mellem 1781 og 1801 i København,
og ved vielsen var han matros af 4 d. 1 com. nr. 22 U.R Handelsflåden.
Der er ikke bevaret noget fra Handelsflåden.

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig.
Med venlig Hilsen
Grete Skatka

Accepteret svar
Fra : jkrjk2

Modtaget 110 point
Dato : 02-05-03 19:56

Kan dette være Lorentz?
En blandt mange på opforstringshuset:
København, København (Staden), Sankt Annæ Øster Kvarter, Opfostringshuset, , Store Kongensgade (Ny Kongensgade) 216 & 217, 1, FT-1787

Lorentz Søderberg, 10, Ugift, Stiftelsens Barn, ,
--
Hilsen Jeannie Kristesen

Kommentar
Fra : agerlund

Dato : 02-05-03 20:06

Hej Jeannie
Det kan godt være sønnen.
Tak skal du have.
Så mangler jeg bar de andre. Men det kan jo være at faderen allerede er død, siden han er der.
Ved du om man kan finde noget omkring de børn der er på denne stiftelse

Med venlig hilsen
Grete skatka

Godkendelse af svar
Fra : agerlund

Dato : 02-05-03 20:16

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 03-05-03 10:07

Hej Grethe!
Jeg ved faktisk ikke om opfostringshusets arkivalier er bevaret.
Jeg prøver at finde ud af noget.

Men en idé til at du kan komme videre:
Prøv at søge efter konen i 1787 - Indtastningerne er vist langt fra færdiggjort, men du kan da prøve.

Hilsen Jeannie Kristensen

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 03-05-03 10:17
Kommentar
Fra : agerlund

Dato : 03-05-03 22:45

Hej Jeannie.
Tak for hjælpen. Det vil jeg prøve

Hilsen Grete