/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
DM50 bagbremse
Fra : Simonp3
Vist : 2411 gange
60 point
Dato : 24-05-10 13:15

hey hvordan samler jeg en DM50 bagbremse altså ikke selve bagbremsen men hvordan sætter jeg bremsestangen sammen med pedalen og hvor skal pedalen sidde henne?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 24-05-10 17:22

- hen til knallertsmeden...

Kommentar
Fra : Simonp3

Dato : 24-05-10 17:24

gider ikke bruge penge på noget man kan selv hvis man bare lærer det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-05-10 18:32

Citat
gider ikke bruge penge på noget man kan selv

Det "kan" man jo så åbenbart IKKE....

Som du stiller spørgsmålet bør du SLET IKKE "pille" ved en knallert - det kan KUN gå galt.....

Kommentar
Fra : Simonp3

Dato : 24-05-10 18:35

jeg kan så sagtens pille ved en knallert har selv lige renoveret en hel maxi så jo jeg kender godt lidt til det...

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 24-05-10 23:17

Hmmm, jeg ville nok sætte bremsepedalen så den kunne trykkes på med foden

Kommentar
Fra : Simonp3

Dato : 24-05-10 23:19

ej det havde jeg da slet ikke tænkt på! prøver jeg da lige!

Kommentar
Fra : Simonp3

Dato : 24-05-10 23:20

og så vil jeg gerne have nogle seriøse svar!

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 25-05-10 05:42

Citat
og så vil jeg gerne have nogle seriøse svar!

hvis ikke du selv komme på bedre svar.
Citat
men hvordan sætter jeg bremsestangen sammen med pedalen og hvor skal pedalen sidde henne?

Du kunne F.ks tage et billede af din ´´mekanisme´´ og lægge herinde.

Normalt er en ´bremse-stang´ bare sat sammen med en møtrik
bagpå er der en mærkelig FIDUS, hvor stangen skal igennem
for at du kan justere bremsen

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 26-05-10 20:31

Og hvad nytter det at GIVE POINT`S

Kommentar
Fra : Simonp3

Dato : 26-05-10 20:32

jeez... hold da kæft et seriøst forum...

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 26-05-10 20:38

Citat
jeez... hold da kæft et seriøst forum...

HVAD FANDEN SPURGTE DU OM
1 genstand herfra + dertil = ligelangt/ OG EN SAMMEN-SÆTNING AF DISSE

GENTAG DIT SPØRGSMÅL__SÅ SELV
EDIOTER KAN FATTE DIG__

hAVDE ELLERS LIGE TÆNK MIG AT VISE DIG DET PÅ EN GAMMEL MANUAL
Men tosset som jeg er, ville jeg NU hellere have at du spurgte.....UHØFLIGT

Her PISSER JEG Offffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff

Kommentar
Fra : Simonp3

Dato : 26-05-10 20:39

uhadada

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 26-05-10 20:46

Citat
uhadada

søg SGU da selv__scootergrisen vil heller ikke finde sig i DIN måde__??

og andre steder er du sikkert BANNET af samme ___FORPULEDE UDTRYK

NÅ__NEXTé tumpe__!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Simonp3

Dato : 26-05-10 20:50

må jeg spørge dig om en ting? hvor gammel er du? 12?

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 26-05-10 21:04

Citat
må jeg spørge dig om en ting? hvor gammel er du? 12?

Det må du da gerne

Og ja_ jeg er 12 +,

HVOR GAMMEL ER DU???????????

Hvis vi ikke skal over i DE/ istedet for et simpelt DU?
Men du kommer sgu da langt omkring_Hvaaaaa

Du sikriver du selv har lavet ???
men kan ikke finde UD AF hvor fanden
en ???????????? bremse pedal skal sidde

Troede der var plads til den_______________________________ LIGE FORAN SNOTTEN PÅ DIG

HVIS du gad at se efter på din SÅKALDTE knallert.
Men tvivler stærkt på du har DEN....

LÆG et billede eller 10.......

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 26-05-10 21:05

Grineren

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 26-05-10 21:06

Medlemsdato : 24-05-2010

ELLER HEDDER DU BARE KLUMME______?

Kommentar
Fra : Simonp3

Dato : 26-05-10 21:07

idiot...

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 26-05-10 21:50

Jeg har først tid til at give dig et godt svar i starten af næste uge sende dig en manual og sådan.

Kommentar
Fra : Simonp3

Dato : 26-05-10 21:51

Okey tak for det

Kommentar
Fra : Simonp3

Dato : 26-05-10 22:19

og hvad mener du helt nøjagtig med at sende en manual?

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 28-05-10 05:39

Jeg synes at "KanDu" teamet skal stramme op på seriøsiteten her.

Det må formodes at de, der rejser et spørgsmål, ikke kender svaret. Det må kræves, at spørgsmålet stilles, i en ordentlig tone.

Jeg opfordrer til, at istedet for at starte mudderkastning, så ignoreres spørsmålet, hvis spørgeren ikke kan opføre sig ordentligt.

Samtidig skal der dog være plads til lidt humor, godmodig drillen og ironi....

MVH@ns

Kommentar
Fra : Simonp3

Dato : 28-05-10 11:39

selvfølgelig skal der da være plads til det kunne jeg ikke være mere enig med dig i men sådan nogle små næsvise unger kan jeg altså ikke ignorere

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-05-10 12:37

Bremser er ikke "legetøj"

Hvis ikke du ved HVOR bremsepedalen skal sidde eller i det hele taget har begreb om den slags, bør du slet ikke "rode" med det.....

Citat
gider ikke bruge penge på noget man kan selv hvis man bare lærer det

Det tager kun 4 år

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 28-05-10 19:19

manual=værkstedshåndbog

Accepteret svar
Fra : perchris

Modtaget 60 point
Dato : 01-06-10 22:58

Hej Simonp3

For at kunne håndtere bremsestangen må du først lære at håndtere baghjulet.

Sådan tager du baghjulet af en Suzuki DM50 Samurai
Hvis bagakslen har møtrik i siden med udstødningsrøret er det fint og du kan undgå at fjerne udstødningsrøret når baghjulet f.eks. bare skal lappes.
1) Hold en fastnøgle på bagakslens møtrik og skru den af med en rørnøgle eller skraldenøgle i venstre side af knallerten.
2) Fjern højre kædestrammer
3) Med en skruetrækker trækkes bagakslen ud ved at presse skruetrækkeren ind mellem venstre kædestrammer og akselhovedet
4) sammel venstre og højre afstandsstykker op fra jorden eller tag dem af.
5) med en skruetrækker før kæden ind bag tandhjulet mens hjulet drejes baglæns.
6) Tag bremsen ud, bremsehusets tab sidder i en rille i højre side af baghjuls svingarm. Bremsestangen sidder fast på bremsehuset.
7) Med skruetrækkeren før kæden ud over tandhjulet (drej hjulet lidt rundt)
8) løft bagenden af knallerten lidt op og lirk hjulet ud. Hold på bremsehuset så bremsestangen ikke bøjes når du bagenden sættes ned igen.
9) læg hjulet med tandhjulet opad.
-
På igen med hjulet er selvfølgelig baglæns.
Løft knallerten op og put hjulet ind, sæt kæden ind bag tandhjulet, sæt bremsehus i og tapen op i slidsen på baghjuls svingarm, sæt kæden på tandhjulet, sæt venstre afstandsstykke i hullet i hjulet, løft hjulet mens akselen (med venstre kædestrammer påsat) sættes i og fang afstandsstykket, check lige at tappen på bremsehuset stadig sidder rigtigt i svingarmen, tryk akselen længere ind og sæt højre afstandsstykke på, sæt venstre kædestrammer på plads mens akslen skubbes i bund, sæt højre kædestrammer på, hvis udstødningsrøret er på så skub akslen lidt tilbage og sæt møtrik på, skub hjulet fremad så kædestrammerne er på plads og stram møtrikken.

Øverst på bagbremsens fodpedal er der et lille hul i det skal den bukkede ende af bremsestangen stikkes ind,
jeg kan ikke lige huske om udstødningsrøret må af for at få den ind.
Den anden ende af bremsearmen skal sidde for enden af armen der stikker ud fra bremsehuset, den skal sættes i her mens bremsehuset
er taget af hjulet, derfor hele forklaringen om baghjulet.

Møtrikken på bremsestangen er til at stramme bremsen med, f.eks. når du har skiftet eller strammet kæden.
Når støttefoden er nede vil den ofte blokere for en korrekt justering as bremsen.

Jeg har sendt et Download link til Service Manualen til dig direkte.
(Hvis andre er interesserede i den så skriv.)

God fornøjelse!

Godkendelse af svar
Fra : Simonp3

Dato : 01-06-10 22:59

Tak for svaret perchris.