/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
riffelgang 2 1/2
Fra : centerpoint
Vist : 1487 gange
100 point
Dato : 23-05-10 15:56

Jyhuuuuuuu er der blevet ro på fronten?

Mit sidste besøg skabte jo en del uro.

Må's man prøve igen med et forsigtigt login??? Jeg tager squ chancen.

Jeg har et spørgsmål til en godkendt riffelinstruktør. (I andre må også godt svare)

Det lyder således.

Riffelgangen i min riffel, er underlig.
Den første halvdel af løbet er riffelgangen snoet til højre, men i anden halvdel er den snoet til venstre???
Mon det er derfor at kuglen ikke kommer ud af løbet?????

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 23-05-10 16:07

- klart, den bliver jo helt rundforvirret!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-05-10 16:15

Jeg har skudt med lyssporsprojektiler i blæsevejr, man kan se at riffelgangen ikke hjælper en skid

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 23-05-10 20:41

Hej Centerpoint.
Det er sku' da en yoyo-bøsse du skyder med...

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-05-10 21:20

Hej Centerpoint.
Rart at se dig tilbage. Jeg forstår faktisk ikke hvorfor du smuttede efter dit forrige indlæg for længe siden. Det var da både venligt og sobert.

Nu ved jeg at man der hvor du kommer fra har en stor repræsentation af Radikale (B). Det er squ en Radikal riffel.

Mvh. Tonganeseren

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-05-10 00:05

Yes radikal, den kan ikke bestemme sig hvilken vej kuglen skal løbe.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 24-05-10 08:22

Centerpoint, velkommen tilbage til "livet".

Du skrev bl.a.:

"Riffelgangen i min riffel, er underlig.
Den første halvdel af løbet er riffelgangen snoet til højre, men i anden halvdel er den snoet til venstre???"

Det er vel ikke således, at du har købt den brugt og ubeset af BaldeBendt ?? For så er alt muligt !!!

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 24-05-10 08:37

Jeg vil gerne rose Bendt Ballegård-Andersen !

En god bekendt af mig kunne fortælle, at Bendt har forsøgt, som det fredselskende menneske han er, at minimere strid og krig på et tidspunkt.
Han havde fundet ud af, at hvis man tog løbet fra en tysk Mauser, halverede det og satte det sammen med halvdelen af løbet fra en engelsk Lee Enfield riffel, så havde han lavet en sikker riffel, som ikke kunne afgive skud, da den tyske riffel har højredrejet riffelgang og den engelske har venstredrejet ditto - at så kalibrene ikke helt svarede til hinanden, var i den forbindelse ikke afgørende !!

Mon det er én af disse rifler Centerpoint har fået fingre i ??

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : centerpoint

Dato : 24-05-10 14:37

Hej Tonga.
Det er længe siden - går det godt på hjemmefronten?

Efter mit sidste indlæg røg jeg desværre lidt rundt i det. Jeg fik pådraget mig en eller anden sygdom, som lægerne ikke kunne finde ud af hvad var. Efter en 14 dages tid på hospitalet, fandt de kloge ud af, at jeg muligvis var blevet bidt af en skovflåt, som på en eller anden mystik fystikt måde havde forgiftet mit blod. Efter par måneder på antibiotikakur er jeg blevet nogenlunde rask og rørig.

Øjenvidnet4.
Nej for satan da, jeg køber ikke noget ubeset af Bent Ballegaard Christensen. End ikke engang en pakke af hans uåbnede engangsbleer De er garanteret fyldt med bæ når det kommer til stykket.

Citat
En god bekendt af mig kunne fortælle, at Bendt har forsøgt, som det fredselskende menneske han er, at minimere strid og krig på et tidspunkt.
Han havde fundet ud af, at hvis man tog løbet fra en tysk Mauser, halverede det og satte det sammen med halvdelen af løbet fra en engelsk Lee Enfield riffel, så havde han lavet en sikker riffel, som ikke kunne afgive skud, da den tyske riffel har højredrejet riffelgang og den engelske har venstredrejet ditto - at så kalibrene ikke helt svarede til hinanden, var i den forbindelse ikke afgørende
Var det mon den jeg så i "Gul og Gratis"?

Uuuuuuuuhhhhh nævn endelig ikke noget om de Radikale - brrrrrrrrr, jeg får et billede ind på nethinden af Simon Emil Ammitzbøll og Marianne Jelveg. - Nå, der røg min dag.

Spørgsmål til Bent Ballegaard Hansen: Hvaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaad hvornår får jeg besøg af ordensmagten?? Du ved, de der mordtrusler Jeg venter.......og venter.........og venter - og der sker aller en skid.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 24-05-10 19:28

Særligt indvidede påstår at Jelved har haft mange sørgmodige hændelser udi kærlighedslivet, så for at få fat i de vise " sten " har hun fået tatoveret dette påbud på maven "" Denne side op "" undskyld Ballemand jeg lånte dit kontrafej

Accepteret svar
Fra : Tonganeseren

Modtaget 100 point
Dato : 24-05-10 20:33

Hej Centerpoint.

Føj da for en oplevelse. Har du registreret nogle bivirkninger? Håber at dine superbe skydeevner ikke er blevet påvirket.
Herhjemme er tingene ved at være på plads - men det har været en grim omgang. Det klæder en kvinde med hår på hovedet.

Nu har jeg ansøgt om tillaldelse til genladning og skal til at se mig om efter en egnet ladepresser. Den skal ikke koste en million, og måske kan jeg finde noget brugt af bedre kvalitet. Man er jo ikke jyde for ingenting. Jeg vil begynde med at genlade .243, .38 Spc., .257 mag, .44 special og .45 LC. - de sidst 2 kalibre med cowboyladninger.

Jeg er stadig en smule usikker på om jeg vil rode med sortkrudt, idet den slags "brænder" temmelig hurtigt. Da jeg var på genladningskursus blev jeg en smule skræmt af instruktørens omtale af farligheden ved at genlade sortkrudtspatroner - men det skal naturligvis prøves - ude under halvtaget. Konen har på forhånd nægtet mig adgang til at arbejde indendørs.

I går smuttede den gamle buk fra mig, fordi jeg begik en enorm bommert. jeg afladede for hurtigt - og da bundstykkert blev taget ud - dukke bukken ud af et lille mosehul med piletræsbevoksning. Sønnen kiggede mildt bebrejdende på mig - men da han selv havde glemt sit eget bundstylle i våbenskabet - blev der ikke sagt så meget. Hils fruen.

Mvh.
Tonganeseren.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-05-10 20:34

Hmmmmm. Bent Ballegaard lyder som regel efternavnet KNUDSEN.

Kommentar
Fra : centerpoint

Dato : 24-05-10 21:24

Jo jeg ved godt at gyllesprederen lyder navnet Ka'nusen - "kært barn" har jo mange navne.

Af bivirkninger har jeg lidt besvær med styre bentøjet - men det skulle gå over igen, har lægen oplyst. Ligesom jeg af og til føler mig lidt svimmel - men også det skulle gå væk - håber jeg på.

Jeg var på skydebanen op til bukkepremieren, det gik godt (Jeg skyder stadig med BSAén)
Desværre har det ikke udmøntet sig i en buk til mig endnu.

Det lyder godt med den ladepresse. Hmmmmm, hvis du er interesseret, kan jeg da godt skaffe dig en kunde - nemlig mig.

Du hilser også din frue.

Sig mig engang, har I også besvær med tastaturet når i skriver indlæg??
Mit hakker ad helvede til

Godkendelse af svar
Fra : centerpoint

Dato : 25-05-10 16:15

Tak for svaret Tonganeseren.
Jeg må hellere slutte tråden. God vind fremover med ladepresseren..

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-05-10 22:24

Mange tak for POINGENE Centerpoint.