/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Telenor på Linux?
Fra : yearhouse
Vist : 560 gange
100 point
Dato : 22-05-10 13:01

Halløj alle

Jeg har fået mobilbredbånd fra Telenor.
Kan det lade sig gøre, at køre dette på min bærbare med Linux?

Jeg HAR prøvet at smække USB´en i, men der sker ikke noget. Dog figurerer den i Computermappen, men der sker intet når jeg klikker.

Håber en klog bruger kan vejlede en "mindre" klog

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-05-10 13:13

Var der ikke en manual med ?

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 22-05-10 13:17

Nix

Systemkravet er nemlig Windows, men det kunne være, at det på en eller anden måde kunne lade sig gøre på Linux

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-05-10 13:27

Hvilken Linux distro?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-05-10 13:28

Og hvad hedder modemet?

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 22-05-10 13:57

Modem er et HUAWEY

Versionen af Linux er UBUNTU, hvor ser jeg selve versionen?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-05-10 14:09
Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-05-10 14:11

jeps, det kan godt lade sig gøre, følg med her:
http://www.version2.dk/artikel/12755-ubuntu-910-paa-nettet-med-3g-huawei-e1752
( de huawey modemer jeg har prøvet virkede dog helt uden problemer)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-05-10 16:09

Nyeste Ubuntu Lucid Lynx og Huwei E1752 HPSA USB Stick, du behøver ikke gøre andet end at sætte den op i Netværks forbindelser så er du på efter få sekunder, under Udbyder vælger du Telenor, adgangs kode med mere har du fra udbyderen da du fik SIM kortet.
Højre klik på netværks ikonen og klik på Rediger forbindelser.
Ubuntu Karmic Koala fra oktober 2009 hedder det Sonofon som udbyder, dengang var Telenor ikke rettet i opsætningen men det virkede med Sonofon (Telenor hed Sonofon engang)