/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
ligger i forh. om køb af datingside
Fra : bibsamie
Vist : 852 gange
100 point
Dato : 21-05-10 21:47

Hej

jeg ligger i forhandling om køb af en datinghjemmeside, hvad skal jeg passe på og så videre, jeg har eget navn til den videre drift af siden.

per

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 21-05-10 23:07

Jeg ville først se nogle stats fra siden, fx. webalizer eller lign., og dernæst skal brugerdatabasen verificeres på en eller anden måde; det er jo meget nemt at oprette en database med 100.000 brugere, men hvis de alle er fiktive, er det jo godt det samme.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 22-05-10 00:15

Som ostemanden skriver, skal du have flere oplysninger om hjemmesiden, inden du satser dine penge i projektet. Jeg syntes følgende kunne være rart at vide. Hvor længe har siden eksisteret, hvor mange "kunder" Hvor mange har besøgt siden i den tid evt. også om måneden-uger-dage.
Hvis det er en seriøs internetudbyder din sælger af siden benytter, så ligger alle disse oplysninger i systemet og kan normalt downloades af webmaster. Er det sælgeren eller et firma der har lavet siden?
Med andre ord - du kan ikke spørge for meget inden køb.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 22-05-10 06:57

Der er rigtig mange ting, du skal undersøge, før du kaster dig ud i dette projekt. Hvordan fungerer siden rent teknisk? Og jeg er enig med "grow" om at du ikke kan spørge for meget. Du fortæller os ikke noget om, om det er en ny site, eller om det er en site, der har fungeret nogen tid og dermed er efterprøvet og testet i alle leder og kanter? Er der allerede brugere på? Hvor megen indtægt giver disse brugere?Hvor mange nye brugere kommer der pr. mdr. og hvordan ser i det hele taget den økonomiske fidus ud?
Hvilke søgekriterier findes der for brugerne? Hvilke sikkerheds / trygheds sikring er der for den enkelte bruger? Der er jo tale om meget personfølsomme oplysninger, så det er vigtigt at brugerne kan føle sig trygge ved siden.
Findes der et betalings-område? Og er det godkendt?
Hvis der findes fejl på siden, hvem skal så stå for at rette dem? Hvis du ønsker ny funktionalitet til siden, hvem skal så sørge for det?
Har du en form for betalingsordning? Sådan at du betaler noget up-front, og resten når du ved alting fungerer?
Sørg for at have en advokat med ind over, både for at du ikke bliver snydt i selve handlen, men også at du ikke på en eller anden måde overtræder loven med din site. (jeg tænker igen på, at du arbejder med person-følsomme data)
Hvordan vil du positionere dig i forhold til de andre dating-sites på nettet? Kan du tilbyde noget, de andre ikke kan?

ja, jeg kunne sikkert blive ved med at stille spørgsmål. Håber det lykkes for dig og at du får succes med projektet.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 23-05-10 13:33

Hvorfor vil man sælge siden ? Er der ingen penge i den mere. Hvad kan du evt. forny siden med - så den giver penge igen.
Ingen sælger vel en side der giver pænt overskud....

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 23-05-10 17:09

den kører som en betalingsfri side, indtil videre

per