/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Dårlig signal
Fra : ilgp
Vist : 1547 gange
100 point
Dato : 21-05-10 19:14

Hej. Vi har 3 mobiler. Den ene er 2 er Sony Erccsson S312 og de 2 andre T715.
Signalet på de 2- T715 viser gult og rødt og ind i mellem står der "kun nødopkald"
S 312 viser fuldt signal. De 2 som viser dårligt signal har abb. hos Happiimobil mens modellen som viser fuldt signal er hos Tellmore. Begge telefoner ligger ikke så langt fra hinanden så signalet burde være det samme?
Vi har haft Happii et år uden problemer, det er først kommet i fb. med vi har fåer T715.
Begge udbydere bruger TDC's net.
Er der en som kan give en forklaring på dette? Jeg har ringet til kundeservice som sagde at det kunne være simkortet, men det ved vi det ikke er for vi har prøvet at bytte om dem.
God pinse til alle Kandu'ere
Mvh ilgp

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-05-10 19:36

Citat
Er der en som kan give en forklaring på dette?

Det kan telefonselskaberne IKKE en gang

Du bor sikkert blot et uheldigt sted.....

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 21-05-10 21:38

telmore bruger tdc-nettet. de andre bruger sikkert sonofon. det er den mest sansynlige forklaring.

Kommentar
Fra : ilgp

Dato : 21-05-10 22:28

Hej.Både Tellmore og Happii bruger TDC's net Det kan ikke være fordi vi bor et uheldigt sted for så ville det jo også være galt med den ene tlf som viser fin dækning. Desuden har vi boet her i mange år uden problemet.
Mvh ilgp

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 22-05-10 01:31

Jeg havde en gang en mobil som var skyld i dårligt signal, for når jeg satte sim kortet over i en anden mobil var der fuld dækning, så det var selve mobilen som var problemet.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 22-05-10 05:53

Simkortet har da intet med et dårlig signal at gøre.
Det kan være telefonen som har en mindre følsom modtagerdel, dårlig indbygget antenne eller selvfølgelig at du har længere til en sendermast. Du skal prøve en telefon af samme mærke sim din og se om den er lige så dårlig. Hvis ikke, så er din telefon i stykker.

hawaii7

Annuller spørgsmålet
Fra : ilgp

Dato : 22-05-10 11:22

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Jeg har haft simkortet taget ud af den ene telefon og sat det i igen, hvilket hjulpet lidt på problemet.
Mvh ilgp