/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
AMP stik
Fra : PrivateDK
Vist : 1971 gange
100 point
Dato : 20-05-10 22:15

Er der en kyndig person der ved om der er et andet navn end 'AMP stik' for denne stiktype?
Det er lidt svært at søge på, da AMP jo er en forkortelse for ampere.
http://www.tilboligen.dk/amp-stik-loes-til-downlight-81259-0.htm

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-05-10 01:25

AMP er ikke en anerkendt forkortelse for ampere.

AMP er navnet på et fabrikat af alverdens forskellige slagt elektriske stik.
Nu indgår virksomheen i en anden koncern.

Så det duer ikke som betegnelse for en bestemt slags stik.
Vedkommende , som skriver sådan har bare set at der ståt AMP på det han taler om.

Men det står der også på alverdens andre slags.

De laver især aklle de undelige stikforbindelser , som bilfabrikanterne bruger.

Virksomheden er så vidt jeg ved oprindelig amerikansk, men de har fabrikker verden over.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-05-10 01:39

Glemte at skrive at AMP er en forkortelse for Amphenol, som er virksomhedens fulde navn.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 21-05-10 19:49

Ved du så hvad jeg skal søge efter for at finde det stik?

Kommentar
Fra : theill

Dato : 21-05-10 19:56

det er navnet på sådan et stik (AMP STIK). Skal du bruge sådan stik? eller skal du bare bruge info om stikket? Man kan os købe stik og ben hver for sig.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 21-05-10 20:13

Jeg skal bruge et stik, eller rettere 2. Jeg synes bare det er for dyrt at jeg skal betale 90 kr i forsendelse fra det sted jeg selv har fundet. Derfor ville jeg prøve at finde et andet sted at købe den, men når jeg søger på AMP, finder jeg ikke noget stik, derfor tænkte jeg at stikket kunne hedde noget specifikt som kunne give et bedre søge resultat. Må nok prøve ved en elektriker på tirsdag. Jeg kunne ikke finde noget sted de forhandlede det. Prøver en elektriker på tirsdag. Ingen byggemarkeder eller køkkenfirmaer har stikket.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 21-05-10 20:14
Accepteret svar
Fra : theill

Modtaget 100 point
Dato : 21-05-10 20:35

Hvis det er fordi du skal bruge 2 stk. Så kan jeg godt hjæpe. www.kt-light.dk de koster 7,50,- pr. stk. og kan sendes som alm. brev. så det er langt under den pris du har fundet. Siden er ikke oppe at køre lige pt. men send en mail så finder vi en løsning.

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 21-05-10 20:52

Bare et godt råd.

Normalt bruger man en sprcialtang til at crimpe stikkene på.

Så køb lige nogle ekstra, hvis du har tænkt dig at bruge en almindelig fladtang eller ligende til at crimpe ledningen fast.

God Pinse

Godkendelse af svar
Fra : PrivateDK

Dato : 30-05-10 22:06

Tak for svaret theill.
Lige hvad jeg manglede