/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Er dyr klogere end mennesker?
Fra : Tonganeseren
Vist : 1239 gange
50 point
Dato : 20-05-10 14:18

Ballegaard mener at mange dyr er klogere end mennesker, og han oplyser, at han engang havde en gås som bed andre sagesløse medmennesker på kommando.

Er dyr klogere end mennesker, eller sætter Ballegaard standarden efter egen formåen?

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 15-05-10 11:50

--------------------------------------------------------------------------------
Jeg havde en gås som barn,den kom når jeg kaldte og den bed andre på komando..

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-05-10 18:44

--------------------------------------------------------------------------------
Lyder troligt, gæs er slet ikke dumme.

Som barn hørte jeg nogen fortælle at en gås på en gård havde hevet vedvarende i bondens bukser, til sidst fulgte han med og fandt så gåsens partner viklet ind i ståltråd, efter befrielsen havde han to ekstra tamme gæs.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-05-10 09:08

--------------------------------------------------------------------------------
Ja LuffeA Mange dyr er klogere end mennesker. Se blot her i debatten........

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-05-10 14:25

Ja selv Tombaneseren er så klog, så han mener, at det skal gentages

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 20-05-10 14:45

Jeg ved, at katte er klogere end hunde.....???
7 katte kunne f.eks. aldrig drømme om at trække en slæde igennem sne og is.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-05-10 15:03

Eefanter er klogere en mennesker og det er de store hvaler også.

Mennesker er ikke så kloge at de kan forstå store dyr med store hjerner.

På nogle områder er hunde (ikke klogere) men dygtigere end os, de kan lyn hurtigt afdække vores humør.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 20-05-10 15:25

Øøøøøøøøøhhh..

Det kommer vist an på, hvordan beslutter hvad det vil sige at være "klog"..

Min hund synes jeg er det klogeste væsen i verden...
---Så hun er da klogere end de fleste mennesker...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-05-10 15:35

Citat
Er dyr klogere end mennesker?

Ja - visse mennesker er absolut ikke klogere end dyr

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 20-05-10 15:41

- hvis du med spørgsmålet, tænker på bb1, bliver svaret et ubetinget JA...

Her prøver han at træne en hund (tror han!!!), bagefter vil han lære den at skyde...

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 20-05-10 16:27

definer klog

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-05-10 16:39

Man skal kunne reagere fornuftsbetinget og socialt på impulser fra andre.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-05-10 16:43

Citat
Ja - visse mennesker er absolut ikke klogere end dyr

Det sku`vel aldrig være jægerne,du tænkte på????
Hvis ellers dyrene forstod vores skriftsprog,kunne de helt sikkert sagtens hamle op med indlæggene,her i "jagt" kategorien.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-05-10 16:49

Dyr er klogere.
Hvor mange dyr spiser egentlig menneskekød ?

Nogle "drikker" af os.........det klør som bare

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 20-05-10 16:52

Citat
definer klog

- det modsatte af VespaSvinet...

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-05-10 17:19

Stounberg er din ven et svin? - så forstår man bedre dit svinerri herinde.. ØF ØF ØF....

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 20-05-10 17:25

Mosebaek. dit svar er perfekt

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 20-05-10 17:35

Citat
Jeg ved, at katte er klogere end hunde.....???
7 katte kunne f.eks. aldrig drømme om at trække en slæde igennem sne og is.

Pragtfuld kommentar - jeg er 100% enig......

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-05-10 18:24

Jeg ved nu ikke rigtigt. Sæt 7 dåser tun foran et kattespand - og miraklet sker.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-05-10 18:39

8000 mennesker tager til derby, men ikke en krikke gider røre sig ud af flækken og se med når atletikere løber.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 20-05-10 21:08

En hvid schæferhund hilste meget pænt og kultiveret, ved stranden i dag.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-05-10 21:16

Apropos: Er dyr klogere end mennesker?

Så idag et rådyr spankulere stille og rolig over vejen,200 meter fra et stort indkøbscenter.
Den er klog nok til at vide der (forhåbentlig) ikke er skarpskydning,rundt om hushjørnerne.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-05-10 21:53

Der er vist kun et par jægere i denne tråd, ellers var den ikke så hyggelig.

Kommentar
Fra : Tanjaa

Dato : 21-05-10 21:40

Citat
Er dyr klogere end mennesker?

Klart ja,
de er især klogere end jægere,
årsagen til at en dum jæger kan dræbe et stakkels dyr, er at dyret er ubevæbnet,
hvis jægeren og dyret kæmpede på lige vilkår,
altså uden våben, ville jægeren blive helt til grin,

forresten, hvor mange jægere skal der til for at fange et rådyr, (uden våben altså)

når jægeren kan nedlægge et stakkels dyr, er det udelukkende ved hjælp af moderne udstyr,
såsom gevær, kikkert, hund, og mange andre uhyggelige metoder,
det minder påfaldende om at fange fisk i et akvarium.

her er et par eksempler du kan studere,
jeg har både indsat link + video, for det tilfælde du ikke er klog nok til at finde ud af det selv.
http://www.youtube.com/watch#!v=OVlJv7ZkvGA&feature=related
http://www.youtube.com/watch#!v=03GdS959Q2I&feature=related

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-05-10 22:07

Meget fin indlæg Tanjaa,som jeg er meget enig i.
Hvid du kigger lidt på det forskellige "jagt" tråde,vil du se at de jo ikke ligefrem reklamerer,for sig selv."Takt og tone" er heller ikke lige deres speciale.
Hvis de udgør gennemsnittet,af DK`s jægere,er det jo en katastrofe at slippe sådanne opkomlinge,løs i den danske natur.

Mosebaek.

Accepteret svar
Fra : Heidi-Ho

Modtaget 50 point
Dato : 21-05-10 22:42

Citat
årsagen til at en dum jæger kan dræbe et stakkels dyr, er at dyret er ubevæbnet,
hvis jægeren og dyret kæmpede på lige vilkår,
altså uden våben, ville jægeren blive helt til grin
Skrev Tanjaa...

Kan man omskrive ovenståendde citat.? Det kan man kan godt.

årsagen til at en dum slagter kan dræbe et stakkels dyr, er at dyret er ubevæbnet,
hvis slagteren og dyret kæmpede på lige vilkår,
altså uden våben, ville slagteren blive helt til grin..... Altsammen fordi, Tanja skal mæske sig i røde bøffer og flæskestege......

Tanjaa, sødeste bette ven, du har dobbelt moral så det basker.

Kommentar
Fra : Tanjaa

Dato : 22-05-10 04:34

Citat
Kan man omskrive ovenståendde citat.?

Ja man forsøger minsanten, !
selv den mest hårdkogte morder/forbryder, prøver at forsvare sine ugerninger lige til det sidste,

tænk at der findes så dumme og naive mennesker, det kan da kun være skrevet af endnu en dum jæger,

der er himmelvid forskel på en slagter, og en jæger,
når en slagter dræber og parterer et dyr, er det et erhverv, eller levebrød,
som eksisterer fordi visse mennesker spiser kød,

hvorimod den dumme jæger, vralter rundt og i flæng dræber de stakkels uskyldige dyr,
blot for at kunne prale til venner og bekendte, og hænge trofæer op på væggen,
(føj for pokker)

oven i det hele, ofrer den dumme jæger så mange penge på sin ulækre/usmagelige hobby,
at det dræbte dyr, koster 10 gange mere end nødvendig,

og lige til din orientering, (søde bette ven) min moral har det fint, jer er nemlig vegetar,
men hvad med din moral,
du må da have en meget dårlig smag i munden efter disse voldsomme,
og helt unødvendige blodbade og myrderier,
eller er du efterhånden så hærdet at du ikke tænker på andet end dit eget lille ego,

lige et sidste spørgsmål, er det dig vi ser her på videoen (med, eller uden gevir)
prøver du at efterligne/lære dyrets intelligente adfærd, ?

Kommentar
Fra : lham

Dato : 22-05-10 07:42

Mennesket er det eneste dyr der har opfundet dimser der på et par uger kan udrydde deres egen art + det meste andet levende på jorden -
ER DET IKKE RIGTIGT RIGTIGT DUMT ???

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-05-10 09:04

Igen helt enig med Tanjaa. Jeg er dog ikke vegetar.
Jeg håber da at Heidi-Ho`s ordspil,er ment humoristisk. Og ikke i fuld alvor,for så er han da vist løbet tør for fornuftige argumenter.

Kunne godt gi`Heidi-Ho,en større udredning om produktionsdyr/husdyr,landbrug og samfund.Kontra jagt.Men har desværre ikke tid. Er nok hjemme efter pinsen.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-05-10 09:28

Tæver er da ikke for kloge, hvis hende herunder ville have hvalpe burde hun tage et bad først.

http://www.toxicjunction.com/get.asp?i=V1335

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 22-05-10 10:19

Citat
Ja man forsøger minsanten, !
selv den mest hårdkogte morder/forbryder, prøver at forsvare sine ugerninger lige til det sidste,
Nu er det mig bekendt, ikke forbudt at gå på jagt.
Sååeee, kæreste søde bette ven, her skød du også laaaaangt over målet.!!!

Citat
tænk at der findes så dumme og naive mennesker, det kan da kun være skrevet af endnu en dum jæger
Du kan kalde mig dum og naiv lige så tosset du vil.
Det betyder ik' så meget.........når ordene kommer fra dig.

Citat
der er himmelvid forskel på en slagter, og en jæger,
når en slagter dræber og parterer et dyr, er det et erhverv, eller levebrød,
som eksisterer fordi visse mennesker spiser kød,

Såååe, hvori ligger forskellen på en slagter og en jæger.?
Fordi det er et erhverv, er det vel ikke mere legal at dræbe tremmekalve, vanrøgtede grise der har været transporteret op til 24 timer i en overfyldt grisetransport.
Burhøns, hormompumpede kyllinger med brækkede ben, fordi kyllingerne skal pumpes op til en slagtevægt på 1700 g

Citat
hvorimod den dumme jæger, vralter rundt og i flæng dræber de stakkels uskyldige dyr,
blot for at kunne prale til venner og bekendte, og hænge trofæer op på væggen,
(føj for pokker) [/CITATHvergang der skydes en fasan, der skal der produceres en hormonoppumpet kylling mindre. Hvergang der skydes en buk skal der produceres en tremmekalv, eller en pencilingris mindre.

[CITAT]oven i det hele, ofrer den dumme jæger så mange penge på sin ulækre/usmagelige hobby,
at det dræbte dyr, koster 10 gange mere end nødvendig,
Om hobbyen er ulækker/usmagelig.? Det skal jeg ikke kommenterer på - men det er den åbenbart i din lille snævre verden.

Citat
og lige til din orientering, (søde bette ven) min moral har det fint, jer er nemlig vegetar
, Helt okay, at du er vegetar - det er dit valg.......men det er nok løgn når det kommer til stykket...

Citat
men hvad med din moral,
du må da have en meget dårlig smag i munden efter disse voldsomme,
og helt unødvendige blodbade og myrderier,
eller er du efterhånden så hærdet at du ikke tænker på andet end dit eget lille ego,

Min moral har det godt.
Nej jeg har ikke en dårlig smag i munden - og mener ikke jeg forårsager myrderier, blodbade, osv...osv.....Det er kun forestillinger du har i din lille hjerne.

Citat
lige et sidste spørgsmål, er det dig vi ser her på videoen (med, eller uden gevir)
prøver du at efterligne/lære dyrets intelligente adfærd, ?
Nej det er ikke mig.
Ved at linke til sådan en filmklip - og samtidigt kan spørge om noget så dumt, om det er mig, viser virkelig hvad IQ du besidder.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 22-05-10 11:38

Hej Heidi-Ho.

Glimrende repliceret til dette forstyrrede og frelste kvindemenneske, hvis det er en kvinde ??

God pinse og fortsat knæk og bræk !!

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-05-10 13:42

Citat
og lige til din orientering, (søde bette ven) min moral har det fint, jer er nemlig vegetar

Skrev den lodretstartende Tanjaa.

Ja, der kan man bare se. Vegetarer fiser 3 gange så meget som kødædere/blandingskostædere - og de belaster derved vores betrængte klode med skadelige gasser. Sådan nogle som Jer vegetarerer er ved at forpeste tilværelsen for os andre. Fydaføjda.

Sæt en prop i og stig til vejrs.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-05-10 13:43

Er der jagttid på rødbeder?

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 22-05-10 14:49

Hej Øjenvidnet4, også en god pinse til dig.

Du har fuldstændig ret, det er et forstyrret menneske.
Prøv at lægge mærke til tidspunktet da hun/han postede indlægget... kl. 04.34 ....tradum tradum... tjuhejza hvor det går......

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-05-10 17:59

Næh HH. Der har squ nok ikke været "højt belagt" smørrebrød på bordet.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 22-05-10 18:23

Næh, Tanjaa er jo vegetar. Tør man spå om middagen.....4 halve m/hvidkål + lidt kålrabi til dessert.?
Det giver jo godt med tarmgas.........pruuuuuuutttt....

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 22-05-10 19:42

Citat
Kunne godt gi`Heidi-Ho,en større udredning om produktionsdyr/husdyr,landbrug og samfund.Kontra jagt.Men har desværre ikke tid. Er nok hjemme efter pinsen.
Den redegørelse vil jeg glæde mig til, Mosebaek.
Giv dig endelig god tid.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 23-05-10 12:54

Hej Tonganeser

Nej det er der ikke, men mon ikke snart den bliver indført moderart jagttryk på kålhoveder og skvadderkål, der er ved at være en del af dem, her i kramboden, nu får jeg

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-05-10 16:50

Heidi-Ho!

Efter at have læst dine indlæg,efter jeg forlod "valpladsen",er jeg kommet til det resultat,at det vil være "Spildte Guds ord på Balle-Lars".Med en "nærmere redegørelse".Skal jeg sige det pænt,bevæger jeres formuleringer/påstande,sig mildest talt under "øjenhøjde".Måske endda på kote 0.Er det mon pubertets-problemer??? Isåfald undskylder dette,jo en hel del.Denne facon "klæder" ikke de danske jægere,der så modigt kaster sig ud i kampen mod de vilde dyr i den danske fauna.Såsom agerhøns,fasaner,ænder,gæs,rådyr og sågar ræve.Kan godt forstå,i er svært bevæbnet,når i færdes derude.
Citat
Den redegørelse vil jeg glæde mig til, Mosebaek.

Grundet mine ovenstående bemærkninger,må du nok forberede dig på et "selvstudium".Og hvis du "lægger dig i selen",kan selv DU,nok ikke undgå visse fremskridt med hensyn til at blive klogere på,hvordan vores samfund er indrettet.Det vil gå op for dig,at bl.a.husdyrs produktion (og dermed slagtninger) er en betingelse for at at f.eks. jægere har midler til at investere i dyr jagt og våben,af alle mulige kaliber.
Heidi-Ho!,jeg havde forventet mig lidt mere "hjernegymnastik",fra dig og dine 4-5 andre allierede.
Men man kan jo nemmest blive skuffede.Har i mon tænkt på blyforgiftnings risico`en.
Nej nej,selvfølgelig er der ingen der bruger bly-patroner mere.........

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 23-05-10 20:37

Citat
",kan selv DU,nok ikke undgå visse fremskridt med hensyn til at blive klogere på,hvordan vores samfund er indrettet.Det vil gå op for dig,at bl.a.husdyrs produktion (og dermed slagtninger) er en betingelse for at at f.eks. jægere har midler til at investere i dyr jagt og våben,af alle mulige kaliber.

Det var ellers mit håb, at vi to skulle diskutere de "vilde" dyrs livskvalitet - versus tamdyrene.
Det var også mit håb, at vi to skulle diskutere aflivningsmetoderne på samme dyr.
Men jeg kan forstå, at det ønsker du ikke, idet du henviser mig til "selvstudium"

Dine egne skrevne ord
Citat
Kunne godt gi`Heidi-Ho,en større udredning om produktionsdyr/husdyr,landbrug og samfund.Kontra jagt.Men har desværre ikke tid. Er nok hjemme efter pinsen.
Tog du munden for fuld.?
Men i øvrigt klæder den nedladende ordsammensætning i dit svar dig ikke.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-05-10 21:17

Hej Moesbaek.

Du skriver bl.a. følgende:

"Det vil gå op for dig,at bl.a.husdyrs produktion (og dermed slagtninger) er en betingelse for at at f.eks. jægere har midler til at investere i dyr jagt og våben,af alle mulige kaliber".

Jeg forstår ikke hvad du mener med denne sætning. Kunne du måske omskrive den?

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-05-10 22:16

Citat
Tog du munden for fuld.?

Jævnfør mit sidste indlæg.Læs det lidt langsommere,denne gang.

Citat
Men i øvrigt klæder den nedladende ordsammensætning i dit svar dig ikke.

Jeg forfølger såmænd bare "ånden" her,og i diverse andre jagttråde.

Citat
Jeg forstår ikke hvad du mener med denne sætning. Kunne du måske omskrive den?

Ja,så har du et problem.Det kan jeg godt se.Men læs det engang mere.Måske det letter forståelsen.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-05-10 22:58

Ja,så har du et problem.Det kan jeg godt se.Men læs det engang mere.Måske det letter forståelsen.

Kære Moesbaek.

"Det vil gå op for dig,at bl.a.husdyrs produktion (og dermed slagtninger) er en betingelse for at at f.eks. jægere har midler til at investere i dyr jagt og våben,af alle mulige kaliber".

Ovenstående sætning er uforståelig, og du vinder ingen hæder ved at blive mopset.

Salig Wittgenstein (skaberen af den moderne logik og mængdelæren) skrev engang nogle kloge ord. De lyder sådan her:

"Hvorom intet klart kan siges - skal ties".

Jeg vil derfor foreslå, at du selv læser sætningen endnu engang - og vender tilbage med en brugbar og klar oversættelse.

Jeg gentager: Du skrev følgende:

"Det vil gå op for dig,at bl.a.husdyrs produktion (og dermed slagtninger) er en betingelse for at at f.eks. jægere har midler til at investere i dyr jagt og våben,af alle mulige kaliber".

Hvad mener du egenlig - Moesbaek????

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 24-05-10 08:11

Nu er alle jægere jo ikke arbejdende i den animalske produktion eller i deres slagtekæder, og ikke et ondt ord omkring deres erhverv, det er snart også en uddød race, og viola sammen med dem er jæger jo så også pist væk?.
Der er forøvrigt, næsten ingen tilbage i DK , og dem der er i job, sender såmænd de penge de tjener syd for Oder Niesse.

Er det DK´s brutto nationalprodukt du hentyder til, som slagterrierne holder os oppe på så ?

Det er gennemgående i de gode indlæg, de er styret af meget lidt eksakt viden, omkring vurdering af forskellen imellem dyrs sanser og IQ.
Moesbæk der er ikke brug for hjernegym. her, nok nærmere en 10 dobbelt ionmann , 1,5 zoneterpeut og en med forklaringsevener omkring Robert Charles Darwin.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 24-05-10 08:15

Mosebeak er "meningsløs", stort set altid imod alting - f.eks. jagt og golf, begge kategorier med masser af frisk luft og motion
Mon ikke han skulle blive ved sine interesser for skibs- og luftfart - det går jo meget godt, bortset fra vulkanudbruddet på Island, men det var nok også jægernes og golfspillernes skyld ??
Må jeg foreslå, at bemeldte herre bliver væk fra jagt-siden på KanDu - vi vil da nødigt være årsag til et anfald af kvababbelse

Tonganeser - dit spørgsmål om dyr er klogere end mennesker, må besvares med et klart NEJ, bortset fra kvinder, hvis de kan betegnes som mennesker, der normalt er klogere end mænd (læs mennesker) indtil de også bliver jægere osv. osv.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 24-05-10 14:51

Da jeg kan se at andre, Tonganeseren, Øjenvidnet og betterwisser også undre sig over Mosebaeks ordfyld, er der vel ingen grund til, at jeg kommer med yderligere spørgsmål.

Nå Mosebaek, får vi et svar.?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 24-05-10 17:20

Citat
Nå Mosebaek, får vi et svar.?

- det går vel bare ud på en dybsindig forklaring om at produktionsdyrene kom før jagtvildtet...

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 24-05-10 17:47

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-05-10 17:58

Njæhhh Stoenberg. Det mener jeg ikke kan udledes af Moesbaek`s sætning.
Jeg er såmænd ikke ude på at lave ballade, men når Moesbaek formulerer noget om jagtens grundlag som overhovedet ingen mening giver, så vil jeg da gerne have en oversættelse.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-05-10 18:13

Nu må i virkelig undskylde.Jeg kan forrestille mig at i sidder med højspændte halspulsårer og knoer,hvide som sne,i spændt forventning på mit svar.Måske har i endda misset dagens jagt.
Ja,sikken (u)lykke.Men sagen er at mit internet har været nede.Jeg har ellers en sikker TDC forbindelse.Men alt kan jo ske.Nå,men til sagen.Jeg må jo prøve een gang til:
Citat
Kære Moesbaek.

"Det vil gå op for dig,at bl.a.husdyrs produktion (og dermed slagtninger) er en betingelse for at at f.eks. jægere har midler til at investere i dyr jagt og våben,af alle mulige kaliber".

Ovenstående sætning er uforståelig, og du vinder ingen hæder ved at blive mopset.

Uforståelig??????????? det burde være elementært. Udlandsdansker???????? Hvad med et sprogkursus???? Jeg er ikke selv et sproggeni.Derfor fatter jeg ikke at få enkle ord giver anledning til forståelses problemer.De er dog skrevet på nogenlunde dansk.

MOPSET,det er jeg skam ikke.Faktisk sidder jeg jo og griner lidt i skægget,over sådan en flok selvhøjtidelige "jægere",der sikkert gerne vil tages meget alvorlig.Hvilket fremgår af diverse kommentarer,her på Kandu.Godaw do.
Citat
Salig Wittgenstein (skaberen af den moderne logik og mængdelæren) skrev engang nogle kloge ord. De lyder sådan her:

Ham kender jeg ikke,(jeg er jo ikke så lærd) er han nordenfjords fra???

betterwisser har dog set et lysglimt (var det svært):
Citat
Er det DK´s brutto nationalprodukt du hentyder til

DU ER PÅ SPORET.

Citat
Da jeg kan se at andre, Tonganeseren, Øjenvidnet og betterwisser også undre sig over Mosebaeks ordfyld, er der vel ingen grund til, at jeg kommer med yderligere spørgsmål.

Næh.... det er der forsåvidt ikke.Da jeg kan se,hvilke problemer i har i forvejen,med at tyde mit skrift-sprog,er det nok omsonst,at jeg svarer.

Men prøv selv at gå "ombord" i Danmarks Statestik.Der er "guldklumper",for den viden begærlige.
Ellers snak med naboer og venner,om det danske samfund.Det vil altid give nogle "input".
Men start på et beskeden plan,og indrøm at i ikke ligefrem er så kyndige,i det danske sprogs facetter.

MVH. Mosebaek.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 24-05-10 18:51

- håber du er single Mosefund...

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 24-05-10 19:18

Nu havde jeg regnet med en højbordsdebat, og så er det kun en lille bitte fjert i en hornlygte, hvor danmarks længst og bedst organiserede socialklienter bliver taget i ed for at vi kan gå på jagt, hvad med Maersk og Vestas. Nu ved jeg så ikke, om du er ansat af banken til at passe 225 HA som er mere overbelånt end en lystfiskerhistorie så er pr. stunttet helt ok

Og nej vi sidder ikke med hvide knoer, eller har taget ladegreb 40 gange i timen, fordi vi ikke kunne udlede teksten fra dine lærde sætninger og belæringer, da de jo ikke har hold i realtiterne, kan vi jo ikke komme med specifikke svar, derfor mellem lettere dannede mennesker, søger man flere facts for at kunne udrede spørgsmålet, og nå frem til en forståelse. Det kræver som du nævner, ikke at ens selvforhærdigelse overskygger alt for at nå et sådant punkt, men dine takter og ytringer tyder på, at du nok ikke når det stade, og det er i bund og grund heller ikke din misson vel
Kan du have en dejlig aften og lad være med at give din frue flyveskaller og skinnebensspark over det her, det må du love mig, hvis du altså besidder en sådan

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-05-10 19:24

Citat
- håber du er single Mosefund...

Desværre må jeg skuffe dine forhåbninger.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-05-10 19:30

Ellers ingen yderligere kommentarer?????????

Så vil jeg såmænd trække mig tilbage og nyde samværet med min hustru.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-05-10 20:18

Næh - Mosebaek, det har jeg såmænd ikke. Jeg kan så endnu engang konstatere, at en eller anden udslynger en lettere gennemtænkt svada mod anderledes tænkende.
Men jeg forstår dig godt. Din sætning er det rene volapyk - på linie med en radikal politikers forsøg på at demonstrere en viden man ikke har. Klarhed i tanken og i handling er en god ting, hvis man ikke ønsker at foretage en mavelanding i mudderpølen. Men tak for forsøget.
Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 24-05-10 20:19

Kommetarer til hvad, Mosebaek.
Vi mangler stadig din udredning......
Men som betterwisser så poetisk skriver, "det var en fjert i en hornlygte"

Fortsat god aften med hustruen..

Godkendelse af svar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-05-10 20:39

Tak for svaret Heidi-Ho.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 24-05-10 21:00

Tak skal du have.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 24-05-10 22:12

Vi må så håbe at samværet er gensidigt hr. mosebæk

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-05-10 11:59

Citat
Vi må så håbe at samværet er gensidigt hr. mosebæk

Ja,lad os håbe det. Foreløbig har "samværet" da stået på i 35 år.
Jeg er endda så "heldig",at jeg ind imellem "føler mig savnet".
Underforstået,at jeg bruger rigelig tid på puteren.

Men nu vil der nok gå lidt tid,inden jeg kan "lege" med jer igen.
Jeg skal nemlig lave ny belægning,i vores indkørsel.
Men OK,jeg vil nok heller ikke være "savnet" på Kandu.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 05-09-10 09:30

ballegaard tænker forkert med hensyn til om dyr er klogere end mennesker.
Vi er alle dyr og mennesket er rigtig god til at tænke og finde på samt at opfinde ting.
Dyr, ligemeget hvilket man tager så har de nogle ting som vi ikke kan gøre og vi har alle begrænsninger, tag en mand og sit ham ud i en ørken og han vil næsten med sikkerhed dø af vand mangel, gør det samme med en kat og den vil også dø, men tag en skopioen og den vil næsten med sikkerhed overleve, er den så kloger end både kat og menneske?
alan57