/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Flot gammel kommode - bøvl med 2 skuffer
Fra : supersine669
Vist : 2230 gange
200 point
Dato : 20-05-10 13:06

Jeg har købt en brugt kommode. Og opdagede, at 2 af skufferne ikke kan åbnet.

De andre kan godt.

Jeg har nøglen, men nøglen vil ikke rigtigt gå i "sving".

Hvad gør man så?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-05-10 13:42

Hejsa.
Prøv lige i første omgang at gi' dem lidt olie.
Det kan jo være det hjælper.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-05-10 15:42

Det kan jo være at der er forskel på låsene, så det ikke er den rigtige nøgle du har.

En forklaring kan være at noget binder i skuffen så riglen er klemt så det er svært at dreje nøglen , der skal trække riglen tilbage,´.

Prøv at trække ,skubbe, løfte på skuffen medens du prøver at dreje nøglen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-05-10 16:48

Prøv med en hårdklemme, de der sorte nogle

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-05-10 22:23

Stearin på alle ikke-synlige kanter.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 20-05-10 22:43

prøv om det er fordi riglen binder i blikket. nogle slanke trækiler (eller plast-) ind langs skuffernes sider, over-, under-, højre, venstre kan måske få dyret til at slappe af, så du kan få låsene til at virke. Ellers er der den grove metode: tag og vikl noget om den anden halvdel af en fintandet nedstrygerklinge og sav riglerne over. skab gerne luft til operationen med førnævnte kiler.
mvh
pbp

Men det kan være, at det faktum, at du har fået kommoden inden døre, har slappet den så meget af i træet - udtørring, at det går meget lettere om nogle dage.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-05-10 01:30

Hvad skulle det dog hjælpe at smøre kommoden med paraffin fra lysene.

Det kan hjælpe på skuffer, som går trægt. Men når skuffen ikke kan komme op, kan man da ikke smøre den.

Igen et eksempel på de ubegavede svar i kandu.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-05-10 20:06

Citat
tag og vikl noget om den anden halvdel af en fintandet nedstrygerklinge

Hvorfor ikke den første halvdel

Bankrøveren viftede med en stump rør i banken.
-Dette er et oversavet haglgevær, giv mig pengene !!

-Arh, shit, jeg tog den forkerte ende med

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-05-10 20:11

Godt, du er SÅ klog, transor - så behøver vi jo ikke at deltage....

Accepteret svar
Fra : olehenne

Modtaget 200 point
Dato : 22-05-10 07:39

Hvis du fjerner en skuffe over eller under kan du komme til at trække, rykke i den der sikker fast. Så kan du sikkert mærke/se om den er låst. Måske komme til låsen inde fra? Lys inde fra kan afsløre om låsetappen er i indgreb.

Godkendelse af svar
Fra : supersine669

Dato : 22-05-10 22:17

Tak for svaret olehenne.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-05-10 17:10

Dejligt, at det lykkedes!