/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Mobilr internet
Fra : jesper.s
Vist : 986 gange
100 point
Dato : 19-05-10 12:59

Hej.

Kan jeg få mobilt internet med høj hastighed min. 5 Mb, uden begrænsning på download, da jeg bruger det til at se tv.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-05-10 13:11

Nej

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-05-10 13:19

Dvs. selvfølgelig kan du det hvis du vil betale for et enormt forbrug.....

Men hastigheden vil aldrig kunne garanteres......

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-05-10 14:15

Jo man kan for ca. 300 kr / måned få ubegrænset forbrug.

Men selv om udbyderen kalder det 5 Mb eller mere så er det i praksis med meget svingende hastighed. Dog altid mindre en det de siger det er op til.

Hvis du er ligeglad med prisen kan du få en satellitterminal som kan klare det.

Det er dog kun ægte rigmænd og tv reportere som indtil nu har den slags.
mændene installerer det også i deres private jetfly.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 19-05-10 14:48

Den optimale hastighed får du kun ved at befine dig lige ved siden af en sendemast uden at andre bruger nettet samtidigt.

Vær i øvrigt opmærksom på, at dem der reklamerer med frit forbrug OFTEST opererer med en fraud grænse på 10 GB pr. måned

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 19-05-10 15:08

Man kan næsten få alt hvad man ønsker sig. Du skal blot betale for det du vil have, du får det ikke gratis.

hawaii7

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-05-10 19:06

Citat
OFTEST opererer med en fraud grænse på 10 GB pr. måned

"fraud"

De har ALTID en fair use grænse, størrelsen er lidt forskellig men ja, 10GB er nok den mest brugte

Accepteret svar
Fra : xodeus

Modtaget 100 point
Dato : 19-05-10 19:36

Sådan et produkt som Eazy Internet fra 3 har et loft på 20 Gb, og koster 299, men hvorfor skal det være Mobilt Bredbånd? Er det fordi der ikke er stærk kobber dertil hvor du bor? Eller er det fordi du er på farten? Der findes der også alternativer, med fx WiMaX, som SkyLine.dk administrerer (dog er anmeldelserne på TrustPilot dog ikke så positive)

Vh
Mariusz

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 20-05-10 07:08

--------------------------------------------------------------------------------
Jo man kan for ca. 300 kr / måned få ubegrænset forbrug.

Hvorfra?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-05-10 11:13

Man skal ligehuske at læse den tekst der står med småt!

Jeg har været med til et forsøg, med en opkobling på "3"nettet, hvor der skulle være en hastighed på 7 Mbit. - Men selv med god udsigt til en antenne fra "3", nåede den aldrig over de 4 Mbit.

3's dækning er som pletterne på en giraf. Der er kun en rimlig dækning i de tættere beboede områder; der hvor der er penge at score!
Uden for pletterne er der næsten lig nul, selv i det frie.

Jeg har tidligere nævnt mine dårlige erfarringer med den "3" opkobling som jeg havde. Selv med 2 master inden for en radius af 1 Km, var forbindelsen svag, og om natten død.

HOS 3 ER DU ALTID MED (om ikke andet så på ventelisten)

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-05-10 14:51

Citat
Jo man kan for ca. 300 kr / måned få ubegrænset forbrug.

Hvorfra?

hvis det må være kablet: Næsten alle steder
Hvis det skal være trådløst: Ingen steder, de har alle en fair use grænse

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 28-05-10 11:22

Exterminator..

Grin du bare, jeg har aldrig hørt "fair use" men i mine 10 år i branchen er jeg stødt på begrebet fraud grænse utallige gange, det kan til gengæld godt være udtrykket kun eksisterer internt, men under alle omstændigheder dækker det over, at de leste operatører forbeholder sig retten til at fakturere eller opsige abonnementet hvis dit forbrug overstiger 10 gb pr. måned

Godkendelse af svar
Fra : jesper.s

Dato : 28-05-10 11:33

Tak for svaret xodeus. Har bestilt hos skyline.

Kommentar
Fra : jonasjoergensen

Dato : 06-07-10 18:32

Kommentar
Fra : jonasjoergensen

Dato : 06-07-10 18:34

Hovsa.

Ovenstående video skulle være i dette vindue.

Til alle der følger denne tråd, vil jeg såmænd bare informere om, at mastedatabasen.dk er et fornemt værktøj, til at tjekke master fra teleudbyderne mht 3G turbo dækning og mobilt bredbånd.