/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Mondeo problemer
Fra : HenrikBo
Vist : 716 gange
50 point
Dato : 17-05-10 23:28

Hej Jeg har en mondeo fra 1996 1.8 som opfører sig underligt i tomgangen, den hopper i motorenog vil næsten ikke køre de første 5 minutter, så bliver den bedre, men stadig køre den meget ustabilt, og bruger en masse benzin. Den bliver også meget varm i katalysatoren, når den har kørt lidt tid. Er der nogle der kende en god og billig mekaniker i Kbh som jeg kan henvende mig til.
Tak.

Kommentar
Fra : Jkaas

Dato : 19-05-10 08:34

Foroven på motoren midtforbagved, sidder der et gummi T rør, hvis det er gået løs eller er revnet ter motoren sig mærkeligt, Går i stå, er svær at holde kørende i tomgang, går istå ved lyskryds, osv.

Udbedres ved at presse tstykket på plads eller ved at skifte det, lidt svært at komme til.

Jeg ved ikke om det er det, men har oplevet det flere gange.

Venlig hilsen
John

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 19-05-10 17:54

Kender ingen specifikt i kbh, men prøv de mindre værksteder. Stik en føler ud og hør, om det er et velkendt fænomen, eller de skal gætte sig frem (og udskifte den halve bil ) inden de finder fejlen.
Ud fra din beskrivelse ville jeg kigge på potentiometeret ved gasspjældet, - en lille sort "dims" med to skruer og et stik i enden. der fortæller styringen hvor gasspjældet står - NÅR DET VIRKER! Havde præcist samme problem med en Fiesta, der ikke ville gå tomgang. Blæste enorme mængder benzin ind i tomgang, så værkstedsgulvet blev sort ved udstødningen. Katalysatoren kan IKKE tåle uforbrændt benzin, så den røg med i faldet. Og endelig nåede den også, at tage livet af lambdasonden. Da det var skiftet gik den perfekt igen, men det blev noget af en udskrivning......