/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
genoprette mails
Fra : vimalaE
Vist : 630 gange
40 point
Dato : 17-05-10 20:17

Så er data reddet (for dem, der fulgte med i nedbrud af pc i anden tråd) også mailsne. Hvordan får jeg nu åbnet disse mails? Jeg har et par meget vigtige mails, der skal videresendes og er eneste "bevis", så lidt vigtigt er det. Jeg har data på en exteren hd. Jeg kan vælge at lægge dem i mandens mailprogramm eller på min laaaaangsooooomme bærbare. What to, how to? Jeg ved, der er mange kloge pc-hoveder herinde, så frem med hovedet :)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-10 20:24

Brug samme mail program som i sin tid åbnede originalen, hvad hedder dine mail filer til eftenavn, det der står efter punktum? Eksempel Windows live mail gemmer i formatet mail.elm

Kommentar
Fra : vimalaE

Dato : 17-05-10 20:29

pas! Jeg har bare en externe hd med mine data på. Det r jo ikke mig, der har gemt dem, så aner det ikke. Ved ikke hvilken mappe den ligger i heller!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-10 20:32

Du må lige titte lidt i mapperne og så melde tilbage ved du at der nogle mail som blev reddet ud?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-10 20:34

Hvilken mail bruger du? En webmail hvor du læser og skriver i din browser (Internet Explorer) behøver ingen backup de ligger og venter på at du logger ind

Kommentar
Fra : vimalaE

Dato : 17-05-10 20:46

Det er windows mail - den der hører til Vista. Jeg kigger på den hd og de mapper. Intet siger mig noget. .oces >opendesign>plugins> og her ligger så yderligere 5 mapper med sære bogstaver og tal - langt- der ik siger mig noget. I disse mappper, ligger så en mappe med zippede filer (disse er ikke unzipped) cdcard, jsse, pkcs12, oces, capi, open desig. Dette hedder mapperne. Siger det dig noget?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-10 20:58

Så vidt jeg husker kan du importere mails med Windows mail, jeg er 99,9% sikker på at du kan klikke på Filer og på Importer og så bladre dig hen til mappen dine mail backup er gemt, programmer skriver vist selv hvilken type fil den gerne vil åbne.
Windows mail programmet gemmer i formatet .elm eller .email
Har backup manden ikke gjort det nemt for dig og givet mapper navn efter indhold?

Kommentar
Fra : vimalaE

Dato : 19-05-10 15:32

Ja, jeg har gjort sådan noget før, men fik så at vide i går, at de ligger i en skjult fil!? Om det ermåden, man importerer på til usb-hd uden at åbne pc, ved jeg ikke. Men lige nu er jeg pas på den. jeg tør heller ikke sende pc til rep, før jeg har mine mails. Jeg har mange meget vigtige mails, der er dokumentation for vigtige sager. F... jeg ik fik dem printet ud.
Han har lavet en mappe med mit navn og så kopieret alle mine data derover med de navne, jeg selv gav dem i sin tid. Som sagt, skulle mappen være skjult hmm . Jeg er noget træt af det nu..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-05-10 15:57

Det er ikke noget problem at mappen er skjult, sæt dine mappe indstillinger til at vise skjulte filer og mapper, problemet kan være at finde mappen hvis den ikke har et logisk navn

Kommentar
Fra : vimalaE

Dato : 19-05-10 16:55

Du sgu sød o.v.n. Jeg går i gang så snart energibarometret stiger lidt. :)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-05-10 22:08

Se her hvis der er Vista på den computer som du bruger når du ser efter om alle backups er der:
http://www.it-artikler.dk/2008/06/12/vis-skjulte-filer-og-mapper-i-windows-vista/
og her hvis der er XP på computeren du bruger midlertidig:
http://www.it-artikler.dk/2008/03/05/vis-skjulte-filer-og-mapper/

Kommentar
Fra : vimalaE

Dato : 13-06-10 10:24

Så har jeg fået åbnet mine mails.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-06-10 10:43

Citat
Så har jeg fået åbnet mine mails.
Tillykke og alle var som du huskede de skulle være?