/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
EXcel - ændre rækkefølgen af kolonner
Fra : cecilinien
Vist : 2004 gange
150 point
Dato : 02-05-03 13:56

Jeg har lavet et skema som består af 60 kolonner med 5 rækker, og rækkefælgen (nummereringen) af kolonnerne fra venstre mod højre er 1-60. Nu vil jeg gerne bytte om på det, så jeg har et skema der starter med 60 i venstre margin og slutter med 1 til højre (indholdet i alle rækkerne skal selvfølgelig med). Samme problem har jeg med et tilsvarende skema der går fra 61-120, som skal starte med kolonne 120 og gå ned til 61.
Kan man gøre det på en eller anden smart og hurtig måde, eller er jeg nødt til at klippe og klistre, hvilket jeg tror vil betyde at lave det om!

Mange hilsner fra Cecilie

Accepteret svar
Fra : ZeroXP

Modtaget 160 point
Dato : 02-05-03 14:58

Du skal markere alle dine kolloner, og så vælge menuen "Data". I den ser du undermenuen "Sorter", vælg denne. I din menuboks klikker du på kanppen "Indstillinger", og sætter en prik i punktet "sorter fra venstre mod højre", og klik ok. Nu kan du så besstemme hvordan de skal sorteres, og du skal vælge "faldende". så skulle det være i vinkel

/ZeroXP

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 02-05-03 15:30

Det burde ikke være nødvendgt at markere alle kolonner. Det er nok at placere curseren i en udfyldt celle og så ellers gå frem som ZeroXP beskriver.
Har lige prøvet det og det virkede
m v h
HC

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 02-05-03 15:41

ok, jeg ville bare være sikker, så jeg markerede alle kolonnerne.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 02-05-03 15:44

jeg plejede bare min dovenskab

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 02-05-03 15:48

Det ska der sq osse være plads til. Kender det selv, og er da også for doven til at skrive dette indlæg fær

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 02-05-03 15:53

d' æ' jæ' os'

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 02-05-03 15:55

cecilinien>>> er det ikke på tide at acceptere XeroXP's kommentar??

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 02-05-03 15:58

måske er han/hun ikke lige til stede, jeg er tålmodig.........et par sekunder endnu, inden jeg i bar frustrasion smider skærmen ud af vinduet, hvis jeg da ikke var for doven til det.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 02-05-03 16:01

Jeg tror det er billigere med en boksebold ved siden af stolen, og så er man jo heller ikke nødt til at rejse sig op

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 02-05-03 16:08

har faktisk skiftet mit armlæn én gang, da det blev odret til de mægtige frustrasionsguder

Godkendelse af svar
Fra : cecilinien

Dato : 04-05-03 11:42

Tak for svaret ZeroXP.