/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Microsoft NETframework
Fra : BarsKill
Vist : 714 gange
300 point
Dato : 16-05-10 20:47

Jeg har er problem med en (billig) PC:
Den kommer op med "Unhandled exception has occurred in your application... ...The remote servermachine does not exist or is unavailable".
Den kan ikke finde mit lokale netværk (bredbåndsmodem mm ER testet) så jeg kan ikke komme "ud" og finde løsninger på framework.
Jeg kan - uden problemer - åbne og arbejde med alle gemte filer, men kan ikke klippe / kopiere og sætte ind, ej heller "drag and drop" hverken filer eller mapper.
Nogen gode ideer til førstehjælp??
Karsten

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 16-05-10 21:13

Hvilken Windows version??? XP, Vista Windows 7 eller?

Kommentar
Fra : BarsKill

Dato : 16-05-10 21:23

win XP - installeret ved køb..
PS: Det er MIG der hedder Bille (1952)

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 150 point
Dato : 16-05-10 22:34

Du har et eller andet program der fejler.
jeg ville nok overveje 2 ting:

1. er det spyware eller er det bare et legit program der har fået nykker
2. er det evt. din antivirus der laver unoder

start maskinen i fejlsikret, kan den nu gå på nettet?
Hvis den kan så ville jeg startet med at hente superantispyware http://www.superantispyware.com
opdater og kør en hurtig systemscan (stadig i fejlsikret)
Hvis den finder noget (andet end cookies) så kør en fuldstændig scan
Hvis den IKKE finder noget så start windows update og husk så på at du IKKE skal bruge hurtig(anbefales) men derimod brugerdefineret
Start med manglende servicepacks og derefter alt .net

Godkendelse af svar
Fra : BarsKill

Dato : 12-07-10 13:46

Tak for svaret EXTERMINATOR.
Jeg fandt ikke fejlen - trods dine gode ideer - men jeg satte HD'en i en ekstern box og kunne fra en anden PC redde de data jeg ville.
Undrer stadig over fejlen, men somme tider er Windows ikke til at forstå