/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
DVD-afspilning i MediaCenter
Fra : Soenne
Vist : 513 gange
200 point
Dato : 16-05-10 12:10

Jeg har et lille pudsigt problem, jeg bruger til dagligt udelukkende MediaCenter til at styre mit hus-alter, jeg ville også gerne afspille DVD'er igennem samme, men hvis jeg prøver, afspilles omkring 5-10 minutter af filmen, så går den i stå. Hvis jeg så afslutter MediaCenter og kører den i Media player, så kan jeg se hele filmen.

Det er ligegyldigt om jeg sætter en fysisk skive i mit eksterne drev, eller jeg mounter en ISO-fil . Samme fejl. Det er også uden betydning om det er en original eller brændt.
Det mest pudsige er at det ikke er alle film, der opfører sig sådan, sommetider kan det godt lade sig gøre at lade MCE køre hele filmen...
Jeg har prøvet med både Virtual CloneDVD og MagicDisc, jeg har også haft maskinen formateret. Jeg kan ikke finde fejlen.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 16-05-10 14:54

Det kunne være bufferen er for lille

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 16-05-10 15:28

pauseskærm
strømsparing

er vel ikke slået til,

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 16-05-10 15:31

Citat
Hvis jeg så afslutter MediaCenter og kører den i Media player, så kan jeg se hele filmen.

Kunne tyde på at dit ´center´bliver aktiveret engang imellem
hvilket det ikke gør over tv

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 16-05-10 17:06

Citat
afspilles omkring 5-10 minutter af filmen, så går den i stå

og billedet/ lyden forsvinder?????

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 16-05-10 17:07

eller fryser den billedet

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 24-05-10 12:57

Billedet fryser bare. Media centeret går ikke ned med fejlen, videoen stopper bare.

Jeg har leget lidt mere med det siden første indlæg, det underlige er at der er stor forskel på hvilke film der virker, jeg kan sagtens sætte en anden film på som så bare kører...