/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
køb af varer i Kina...
Fra : OleP
Vist : 965 gange
50 point
Dato : 15-05-10 20:38

Hejsa..
Håber der er en der kan guide mig lidt på vej...Jeg har handlet på Alibaba.com og købt nogle bukser fra Kina..ganske almindelige med motiv på baglommen...ikke kopivare af nogen art..
Nu har jeg så fået et brev fra Skat (+ opkrævning på 160kr til toldbehandling) hvor der står at jeg skal sende en bekræftelse på varen er betalt over eks VISA,PAYPALL,eller lign...

Nogen der har handlet derigennem og ved hvordan det skal gøres helt præsist?

mvh.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-05-10 21:12

Hvis du har betalt bekræfte du bare at du har gjort det.

De spørger åbenbart ikke efter beløbet.

Kommentar
Fra : OleP

Dato : 15-05-10 21:26

mener du jeg bare skriver et brev til skat,hvor jeg så skriver at jeg bekræfter at jeg har købt et par jeans til værdi 160 kr og at jeg har betalt over Visa?..og så min underskirift

mvh

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-05-10 21:48

Da Du betalte over nettet har Du fået en bekræftelse pr. mail, "We have credit Your accoount", eller sådan noget lignende, skriv den ud og send til Skat.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 15-05-10 22:56

Skat.dk er bedøvende ligeglad med om du har betalt varen eller ej,
det de er interesseret i, er varens pris, incl porto, og hvilken vare det drejer sig om,
årsagen er normalt at de vil finde et beregningsgrundlag for hvad du skal betale i skat og moms,

og om du har handlet med alibaba, ebay, eller privat,
..betalt med mønter, check, paypal, eller visa, er for så vidt også ligegyldig,
jeg har prøvet samme 'omgang', (blot fra USA)
sendte en kopi af fakturaen,..
efter et par dage, kunne pakken hentes på posthuset, (mod betaling),.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 16-05-10 00:36

Citat
brev fra Skat (+ opkrævning på 160kr til toldbehandling)