/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Golf III 1,8 GL fra 93
Fra : Pammie
Vist : 3065 gange
100 point
Dato : 15-05-10 19:59

Hej

Hvem kan hjælpe mig?
Min bil driller og vil ikke starte! Første hakkede den i det, når man kørte, tjekkede tændrør og skiftede tændkabler og nu vil den ikke starte overhovedet!
Der er strøm på, men vil lissom ikke "ta fat"!?
Hvad kan der være galt?

Håber der er hjælp at hente....
Mvh Pammie

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 15-05-10 20:04

karburatorfejl, bensinpumpe

Kommentar
Fra : gril

Dato : 15-05-10 20:13

er der startspær på den ???

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 15-05-10 20:24

Du får ikke liv i din bil igen, uden at få hjælp til at finde fejlen.

Der er ikke noget der hedder "skift den blå dims" og så kan du køre igen.
Det er langt mere kompliceret.

Tænk lige over det igen :
Tændkabler
Har du allerede bekostet - det hjalp ikke.

Min pointe er, at det sagtens kan betale sig at lade en mekaniker bruge en ½ time på at finde fejlen.
Derefter kan du tage stilling til om du vil bekoste en reparation.

Det kan være en tændingsføler til 400,- eller en tændspole til 800,- eller et topstykke til 4000,-
Ikke til at vide før der bliver set nærmere på bilen.

Uanset hvor stakkels og fattig og på røven man er, så koster det penge at få en bil repareret.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-05-10 21:06

Sæt kablerne i rigtig orden, så kører den igen.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-05-10 21:40

Citat
Sæt kablerne i rigtig orden, så kører den igen.

Man tar selvfølgeligt aldrig en tændingskabel af,uden den først er monteret med en nummereret tøjklemme.
(cyl. 1-2-3-4).

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Pammie

Dato : 15-05-10 21:57

nej, ingen startspærre.
Og kablerne sidder rigtigt ;)

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 15-05-10 23:45

Har du efterset strømfordelerdæksel og -rotor?
Er kontaktflader nogenlunde glatte og rene og centerkullet i orden?
Er der revner?
Hvis alt ser pænt ud, så sprøjt med et silicineprodukt og tør grundigt efter med et stykke køkkenrulle, krads kontaktflader let med en kniv (det er den gratis og nemme), men jeg kan ikke sige mig fri for transors mistanke, netop fordi den hakkede før og slet ikke vil starte efter.
Det kan også være et tændingsmodul der er brændt ud.
Hvordan har din benzinpumpe det?
Og så er vi ovre i Beestones løsning

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 16-05-10 12:04

Da den tilsyneladende er blevet dårligere til at starte, (slet ikke starter) efter du har rodet med tændingsanlæget, kunne du passende begynde fejlsøgningen der,

træk/ryk tændkablet ud af strømfordeleren,
(det der går fra spole/modul, til strømfordeleren)
hold kablet ca. 10 mm. fra stel,.. der skal kunne ses en pæn fed lysblå gnist,
når du tørner motoren rundt med selvstarteren,..

hvis gnisten er svag,.. eller slet ingen kommer,..
ligger fejlen med stor sandsynlighed i spole/modul området,

hvis gnisten er ok, fortsætter du med fordeleren, dækslet og kablerne,
ryk hver tændrørskabel af, og test dem på samme måde, en efter en,
mangler gnisten på en eller flere, ligger fejlen i fordeleren, (dæksel, rotor mm.)

et fordelerdæksel, kan i mange tilfælde være nærmest umulig at se fejl på,
der kan være en lille ”usynlig revne”, som ikke kan ses med øjet,
et defekt strømfordelerdæksel har givet mange ’grå hår i hovedet’ gennem tiderne,

anden mulighed,. er at fejlen ligger i brændstoftilførslen,
det er ret simpel at afprøve, med en dåse start-æter, eller benzin i en forstøverflaske,
som sprøjtes direkte ind i indsugningen med gasspjældet fuldt åben

hvis den helt eller delvis starter,. "hoster og sprutter”,.. ligger fejlen sikkert i
brændstoftilførslen,.. og der er mange fejlmuligheder,

men prøv noget af det nævnte for at komme nærmere ind på problemet,
så skal der nok være en eller anden der kan guide dig videre. :)

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 16-05-10 18:17

Som EA_HS allerede er godt inde på, har du sandsynligvis en fejl i tændingsanlægget. Tændingsmodulet og hall giveren i fordeleren, er oplagte fejlkilder. Tændingsmodul kan købes hos Biltema, T.Hansen m.fl. eller prøv om du kan købe et billigt hos en ophugger. Så er den mulighed ialtfald afprøvet. Hall giveren i fordeleren er knapt så nem, at bytte ud, - men alt efter hvor fiks du er med tommelfingrene, er intet umuligt.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 16-05-10 22:05

Citat
træk/ryk tændkablet ud af strømfordeleren,
(det der går fra spole/modul, til strømfordeleren)
hold kablet ca. 10 mm. fra stel,.. der skal kunne ses en pæn fed lysblå gnist,
når du tørner motoren rundt med selvstarteren,..

hvis gnisten er svag,.. eller slet ingen kommer,..
ligger fejlen med stor sandsynlighed i spole/modul området

Genialt, logik for frisklagt æg, hvorfor i al verden havde jeg ikke tænkt på det

Kommentar
Fra : nesuno

Dato : 26-05-10 14:28

Har haft samme problem og det var nogle små ledninger i et stik omkring topstykket, det så ikke ud som om der var noget galt men der var to ledninger som var knækket og derfor hakkede kørslen og til sidts ville den ikke som din. så prøv at kikke på div. stik og ledninger.

Kommentar
Fra : nesuno

Dato : 26-05-10 14:30

Der skulle så stå sidst og ikke sidts, tastesmut