Da den tilsyneladende er blevet dårligere til at starte, (slet ikke starter) efter du har rodet med tændingsanlæget, kunne du passende begynde fejlsøgningen der,
træk/ryk tændkablet ud af strømfordeleren,
(det der går fra spole/modul, til strømfordeleren)
hold kablet ca. 10 mm. fra stel,.. der skal kunne ses en pæn fed lysblå gnist,
når du tørner motoren rundt med selvstarteren,..
hvis gnisten er svag,.. eller slet ingen kommer,..
ligger fejlen med stor sandsynlighed i spole/modul området,
hvis gnisten er ok, fortsætter du med fordeleren, dækslet og kablerne,
ryk hver tændrørskabel af, og test dem på samme måde, en efter en,
mangler gnisten på en eller flere, ligger fejlen i fordeleren, (dæksel, rotor mm.)
et fordelerdæksel, kan i mange tilfælde være nærmest umulig at se fejl på,
der kan være en lille ”usynlig revne”, som ikke kan ses med øjet,
et defekt strømfordelerdæksel har givet mange ’grå hår i hovedet’ gennem tiderne,
anden mulighed,. er at fejlen ligger i brændstoftilførslen,
det er ret simpel at afprøve, med en dåse start-æter, eller benzin i en forstøverflaske,
som sprøjtes direkte ind i indsugningen med gasspjældet fuldt åben
hvis den helt eller delvis starter,. "hoster og sprutter”,.. ligger fejlen sikkert i
brændstoftilførslen,.. og der er mange fejlmuligheder,
men prøv noget af det nævnte for at komme nærmere ind på problemet,
så skal der nok være en eller anden der kan guide dig videre. :)