/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Selvnivelerende gulvspartelmasse
Fra : lykke1
Vist : 1634 gange
75 point
Dato : 15-05-10 14:04

Søger gode råd og tips, inden vi går i gang.

Vi skal jævne gulvet i vores entre og har valgt at gøre det med selvnivelerende gulvpartelmasse. Vi har ikke prøvet dette før, og ville blive glade for lidt tips og råd.

Har hørt det er godt at holde afstand til væggene, og bruge polystyrenstrimler til dette. Er I enige eller ???
Hvad er det bedste at bruge, til at sprede massen med, når vi har hældt den ud på gulvet.

På forhånd tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 15-05-10 14:10

Pas på med at få det jævnet ordentligt for det er IKKE selvnivelerene..... Det rigtige at kalde det er flyde spartel....

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-05-10 14:19

....og husk at prime. Ellers går det helt galt.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-05-10 14:37

Bemærkninger fra Ekspress105 og 3773 er helt korrekte. Vi fik det lagt sidste sommer,på en køkkengulv.Lagt af en murer.Men gulvet blev nu ikke mere plan af den grund.Skuffende....
Det skal lynhurtig jævnes ud,med en tandspartel.Det er absolut IKKE selvnivelerende.Men flyder sammen,så riller efter spartel,ikke kan ses.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 15-05-10 14:42

du skal sørge for, at det ikke bliver for tykflydende. hellere lidt for meget vand i det. så flyder det bedre ud.
skal det gøres helt rigtigt, skal man bruge en pig-rulle til at fordele det med.
det kan være nødvendigt at efterfylde hvis der kommer lunker.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-05-10 15:08

Her er en brugsanvisning - den står sikkert også på posen

http://www.balslev.fo/UserImages/File/Lip/LIP-210_sj_niv_golv_sp.pdf