/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Smerter i fod
Fra : vombatsi
Vist : 752 gange
200 point
Dato : 15-05-10 10:46

Jeg har et problem med min ene fod, og min læge siger at det ikke er nedsunken forfod og hvad det så er ved han ikke.
Jeg får ondt i det bagerste af svangen under venstre fod - og det gør rigtig ondt nogen gange, andre gange er der ingenting og nogen gange er det bare ømt.
Jeg går rigtig meget, og det er efter at jeg er kommet igang med det at jeg har fået ondt.
Nogen ideer til hvad det kan være og hvem der mon kan hjælpe mig med det?
vh vombatsi

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 15-05-10 10:47

Lægebesøg, men jeg kan amputere hvis du vil.

Kommentar
Fra : vombatsi

Dato : 15-05-10 10:49

men læse........................... kan du det?
Undskyld , men den var for nærliggende.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 15-05-10 10:51

Måske det kan være begyndelsen til en hælsporer

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/haelspore.htm

Hvis ikke lægen kan finde årsagen, må du be' om en henvisning til en ortopæd

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-05-10 10:52

Det kan også være fodtøjet ikke støtter nok, når du går så meget som du gør?? Altså en overbelastning af senerne??

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 15-05-10 10:54

Det her er ikke en lægebrevkasse din torsk

Kommentar
Fra : vombatsi

Dato : 15-05-10 10:54

Nej hælesporer var det heller ikke - og henvisning mente han ikke der var behov for (endnu)
Og jeg har købt løbesko som jeg traver i, så det burde være ok
vh

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 15-05-10 10:55

Sikkert en kræftknude

Kommentar
Fra : vombatsi

Dato : 15-05-10 10:55

Nå jamen så må du meget undskylde - eller måske kunne du bare tage dine aggresioner et andet sted hen..............

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-05-10 10:59

Almindelige læger kan ikke alt, det er derfor der er specialister, så jeg synes du skal bede om en henvisning - inden det bliver for slemt -

Selv prof. løbesko er forskellige, ligesom fødderne, så det kan altså desværre godt være fodtøjet, selv om de er nok så prof

Godkendelse af svar
Fra : vombatsi

Dato : 15-05-10 11:04

Tak for svaret Nordsted1.
Jeg vil prøve at gå ind til en ortopædisk skomager

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-05-10 11:39

Jeg humpede mig gennem samme problem i 7 måneder, min læge konstaterede hurtigt at det ikke var en hælspore, men kom med en forklaring om at brusklaget i hælen var stærkt overbelastet, noget der rammer fodboldspillere og folk der går meget i træsko.

Et sæt siliconeindlæg til 250 kr samt helt andre sko løste problemet for mig, og jeg har ikke brugt indlægget i et par år nu.